26 maj 2011

Narkoleptisk soffpotatis i v. 29

Nu har det blivit dåligt med uppdateringen helt enkelt p g a att jag varit nere i Stockholm och jobbat - Intensivt som vanligt, och det börjar verkligen bli kämpigt att släpa omkring ryggsäck med laptop, jobbdokument och 3-dagars outfits tillsammans med överfylld handväska och en gravidmage. Har dock under dessa tre dagar utöver jobbet hunnit med både lunch med kollegorna på Mohair, lunch med Lena och lille Terje, lunch med Anders på Offside, kaffe med Kati i Tegnérlunden och fika med Shirin på Espressohouse samt lite häng hemma med brorsan och Filip. Var dock skönt att komma hem till Gävle igen igårkväll även om jag var så orkeslös efter veckan hittills att jag knappt orkade bre en macka och kände mig allmänt gråtfärdig och tung.

Förutom jobbet har jag och Jonas idag hunnit med att handla inför helgens grill-aktiviteter och varit på MVC på rutinbesök;

Jag är nu i v. 29, har gått upp 11 kg sedan inskrivning och har ett SF mått på 27 cm (vilket var prick på kurvan och 3 cm längre än sist!).

Vi lyssnade även på bebisens hjärtljud igen - Lika mysigt varje gång att få höra pyret där inne även om jag får rejäla sparkar varje dag numer.

Såhär ser jag ut idag så ni ser ju att magen börjar bli lite tyngre



Botaniserade även i Bolagets alkoholfria sektion idag inför helgen och beslutade mig för att testa dessa godingar:



Speciellt mojito-mixen (som ska blandas med krossad is, lime, mynta och soda) och som fick jag rekommenderad av personalen och ska bli riktigt spännande att testa!

Återkommer om hur allt smakade, ett grillpartaj utan bira är trots allt inget fulländat grillpartaj! ;-)

Imorgon när jag slutat jobbet tar vi bilen ner till Stockholm för att gå på två sköna metal-snubbars 30-årspartaj med grillning i Bromma, och på lördagen åker vi tillbaka till Gävle igen för att gå på ännu en BBQ i villstan med sköna Isole/Ereb Altor-medlemmar och vänner. Ska bli riktigt kul med båda två tillställningarna och man får bara hålla tummarna för att vädret håller! :)

Ikväll ska Jonas ner på stan och lira med Isole inför Getaway Rock Festival och efteråt kan det hända att jag joinar grabbarna på lite dricka på Bishops om jag inte hunnit däcka innan dess.

Hur mycket man än vill hänger inte kroppen alltid med partydjuret som finns där inne nuförtiden utan nya personligheten liknar mer en narkoleptisk soffpotatis så det är bara att acceptera i såhär i väntans tider och hoppas att energinivåerna stiger allt eftersom.

Så snart färskpotatisen till min franska potatissallad kokat klart ska jag lägga mig i badet och fortsätta läsa min bok - Spännande va? ;)

Kram på er! :)

2 kommentarer: