22 maj 2011

♠ The Ace of Fades ♠

Hela helgen har ägnats åt rekreation i personlig tappning eftersom Jonas jobbat 12 h-skift.

Jag har bakat rabarber/äppelpaj, gjort spagetti med min special-köttfärssås, städat, vattnat, lyxat till det med långdusch och pampering, sett film och passat på att läsa. Planen var att kunna spendera 80% av dagarna ute på balkongen som jag fixat så fin men igår var det alldeles för blåsigt och kallt och idag blev jag direkt attackerad av årets nya flugor: getingar på anabola! Bara att flytta in igen till mitt stora förtret.

Dock lika bra eftersom jag tidigt imorse vaknade med världens foglossning som ännu inte släppt, soffläge har det fått bli, och som tur var kom fina Alex förbi och lånade sitt bälte till mig, kändes lite bättre direkt.

Har äntligen läst ut Lemmys White Line Fever som jag verkligen kan rekommendera - Dock tycker jag att dokumentären Lemmy gav lite mer substans än boken faktiskt; mycket p g a input från musikerkollegor och av det faktum att Lemmy faktiskt gör sig bäst 'in action' så att säga.



Vill dessutom påminna om att Motörhead kommer till Stockholm 10:e dec för att lira så missa inte det - Kommer bli drag!

Nu har jag huggit in på nästa bok så återkommer med feedback på den senare.

Igår såg jag Sofia Coppolas nyare rulle Somewhere som visar den fullkomligt meningslösa, banala och tragiska livsföringen hos många Hollywood-stjärnor, i det här fallet skådisen Johnny Marco som spelas av Stephen Dorff. Brillant regisserat och skrivet som vanligt av Coppola som verkligen fått fram en annan sida av myntet. Sevärd!



Imorgon åker jag till Stockholm för att jobba igen så väskan (läs: åbäket) är packad och kalendern späckad med efter-jobbetaktiviteter och luncher varför jag hoppas att den här förbenade foglossningen inte ställer till det alltför mycket -
Det har jag nämligen inte tid med ;-)

Nu blir det bad och jag hoppas verkligen jag kan ta mig upp efteråt, det är lotto varje gång.

KRAMAR på er! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar