31 maj 2011

☠ Mummy's Little Vampire ☠

Helgen bjöd på en hel del grillat med lite mys-krydda!På fredagen efter jag slutat jobbet tog vi bilen ner till Stockholm i spöregnet för att gå på 30-årspartajet i Bromma. Som tur var hann regnet avta när vi väl svängde in mot Roslagstull för att parkera bilen uppe hos oss vid Tekniska och när vi väl satt på bussen öppnade sig molnen och solen kom fram lagom till grillningen. Det blev en grym kväll med sköna vänner och nya bekanta, massa metal och madness!

Här sitter vi allihop och lodar i Bromma



Vi tog en bulle hem vid 1-snåret och så fort J vaknat till liv nästa morgon tog vi en Donken-frulle i bilen tillbaka mot Gävle. Där blev det vila och filmmys i soffan med dessa två rullar.


Megamind var söt i animerad i Superman-tappning men gör sig nog ännu bättre på bio i 3D medan Blue Valentine verkligen vara ett lucky shot: Otroligt gripande och verklighetstroget skådespeleri som skildrar de sista dagarna i förhållandet hos ett par olyckliga småbarnsföräldrar i Brooklyn. Kan absolut rekommenderas!

Efter en smärre panik-incident med graviditetsförankring (what else?) drog vi till nästa grillfest i Villastan som visade sig bli en både supergod och jättetrevlig tillställning. Precis som dagen innan hade jag och J med oss halloumi, grönsaksspett, fläskfiléspett, tzatziki och hemgjord fransk färskpotatissallad men det hade knappt behövts med tanke på all den mat som redan fanns, för att inte tala om underbar rabarberpaj – mums! Jag kände mig så mysig och go att jag till sist somnade i Js knä mitt bland skvalande musik och allt prat och inte vaknade förrän 2-3 timmar senare vid 3-snåret då det var dags att ta en taxi hemåt. Så kan det gå när man är är i det här tillståndet har vi märkt! ;-)

Sov ut dagen efter och J lagade American Breakfast á la Junior’s till mig innan vi drog till Boulongerna för en härlig promenad vid vattnet i solskenet och pratade framtid, familj, boende och karriär. Det känns som det ligger mycket framför oss och att mycket kan hända inom de närmsta åren vilket ska bli spännande!En glass på det så mådde vi som kungligheter efter två fester i rad, och vi drog hem så jag fick vila, jobba och packa medan J drog och repade med Ereb. Vid 19-rycket drog vi till Daniel och Ida för att fira Jonas mamma på morsdag med en mörklila, kanongod prinesstårta och kaffe innan det var dags att dra sig hemåt för att laga middag och packa det sista. Vi hann även med att kolla Biers Oscars-vinnande film Hämnden som verkligen grep tag i oss – Fantastiskt välgjord och stark!

Nu sitter jag nere i Stockholm och jobbar för fullt. Jag har min största deadline för året hittills idag och faktum är att trots att det såg mörkt ut att faktiskt hinna med så lyckades jag idag få klart allt – Vilken lycka!

Igår var jag och några söta vänner på Espressohouse för muffinsfika och jag fick en jättesöt liten bebis-present från Darkside Clothing helt i linje med min smak - Den här lilla tishan och ett par söta-rock-sockor till:

Tack igen så väldigt sötnosar!

När jag kom hem till lägenheten hade brorsan och svägerskan anlänt från L.A så det blev kramar och update innan de drog ut för att käka svensk husman på klassiska Tennstopet – utsvultna på svenskhet som de är – och jag fick även det här jättefina bebis-anpassade halsbandet från Chewbeads. Pärlorna är gjorda av 100% silikon och tillräckligt mjuka för att det ska vara säkert för bebisens tänder och tandkött att tugga på, innehåller inga farliga ämnen och är dessutom diskmaskinvänligt samtidigt som det är snyggt!

Man tackar så väldans!

PS. Jag är medveten om senaste tidens avsaknad av massiva metal-uppdateringar i bloggen men lovar att jag ska bättra mig på den punkten ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar