20 maj 2011

★ Summer Girl ★

Har varit fantastiskt väder de senaste dagarna vilket varit en rejäl humörhöjare!

Jag och J har efter jobbet passat på att fixa hemma efter jobbet (tvätt, städning, inredning) och jag har även hunnit med ett par mysiga lunch-promenader med powermama-grannen Alex och hennes lilla sessa. Skönt att få röra lite på gravidfläsket!

Onsdagens middag blev krämig svamppasta - Kan starkt rekommendera den här Kantarell & Cognac-fraischen från Milko - Som jag blandar i smörstekta champinjoner, trattkantareller, scharlottenlök och babyspenat med lite kryddor och häller över fullkornspasta blandat med röd pesto (med cashewnötter, ej pinjenötter efter min härliga pine mouth-incident förra året!).



Igår lagade jag smörstekt lax som jag serverade med olivolje- och saltkryddad klyftpotatis, tzatziki och färsk sparris - Mycket uppskattat av pojkvännen.
Alla har ju sitt sätt att göra Tzatziki men såhär gör jag min:

TZATZIKI
2-3 dl avrunnen naturell yoghurt
Halv, urkärnad, riven och vattenurkramad gurka som jag saltar och låter ligga i 30 min innan iblandning
2-3 pressade vitlöksklyftor
Salt och olivolja efter smak.

Superenkelt - Svingott! (på omgivningens bekostnad såklart eftersom man såklart stinker vitlök dagen efter ;))

Idag bakade jag den ostspäckade broccolipajen i inläggen nedanför som blev kanongod faktiskt, och efter jobbet ska jag och J ta en promenad i solen innan vi åker iväg för att storhandla mat och även resten av balkongväxterna till balkongen eftersom vi enbart hann med att köpa jord och balkonglådor på Plantagen igår. Ska bli så skönt att få balkongen lite fixad så det blir lite mysigare att sitta där och njuta nu i sommar. Igår satte vi upp lådorna, rengjorde och kollade igenom alla krukor och fyllde på bottnarna med lecakulorna så nu är det bara att börja plantera.

Imorse vaknade jag såklart när J gick till jobbet, dvs redan kl 05:30, så jag passade på att kolla klart på Due Date som visade sig vara en riktigt kul och söt film, speciellt om man uppskattar Zack Galifianakis humor - Rekommenderas!



Efter att ha blastat en av mina favoritplattor - Queensryches Operation Mindcrime - halva dagen har jag nu dragit ner på tempot lite, känner sommaren komma smygandes via lite Beatles-vibbar och lyssnar på

Family Of The Year - Summer Girl



Enjoy! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar