21 juni 2010

★ White Trash at Walk of Fame ★

Hello sweethearts,

Hoppas ni mår bra och njuter av sommaren!
En helg har återigen swischat förbi och jag känner mig hel-nöjd men denna som var.

I fredags var jag som sagt utbjuden på middag på Musslan Dalagatan. Grymt sällskap, skön stämning och underbar mat - Sniglar Provecale med persilja och vitlök, vitlöksfrästa räkor med aioli, Moule Frites och Bouillabaise ackompanjerat av vin, öl och sen Irish/American Coffees och Mojito. Efteråt tog vi en sväng förbi Anchor (surprise va?;)) där vi bl a slurpade i oss caplypso-shots och Tequila Redbulls och efter det en sväng förbi KGB för att downa några jackochcola. Att vi var runda under fossingarna vid stängning är en grav underdrift!

Dagen efter mådde jag inte som en sessa, that's for sure. Jag såg garanterat ut som ett White Trash at Walk of Shame (or worse :P), och det var riktigt skönt när man äntligen fick ta en dusch och sätta på sig hela strumpbyxor istället för att ha smink som halkat ner över halva fejjan och repade strumpbyxor till kort-kort. Meningen var att jag skulle ut på kvällen igen med lite tjejpolare (bl a spelade Mötley Crüe-coverbandet Generation Swine Harry B James) men jag fick inse mig besegrad och förklara mig bakfylle-död.

Det blev att ligga hemma i sängen och kolla kronprinsessans bröllop istället (orkade inte gå ut och ställa mig i folkhavet och man ser ju mycket bättre och bekvämare på burken) och blev så fruktansvärt blödig att jag började grina både en och tre ggr. Jag är verkligen ingen royalist och skulle hellre sälla mig till republikanerna men ett prinsessbröllop är ett prinsessbröllop! Det var sådant sagolikt och surrealistiskt man drömde om när man lekte med barbies som liten tjej, det går inte att komma ifrån:)

Igår sov jag ut, tog en löprunda, fixade lite admin-stuff och tog sen en maraton-fika med min kära vän Annie på terassen vid Stadsbiblioteket i solen. Mycket trevligt såklart! Runt 18-tiden drog jag hem till mamma för att träffa familjen (min styvpappa har precis kommit hem från New York för att stanna några veckor innan han tar med sig mamma tillbaka till USA i början på augusti) , inkl mina 4 bröder och min svägerska, och drack jordgubbschampagne, åt somrig grillmiddag och avslutade med jordgubbar i rött vin och vispgrädde, kaffe och praliner. Sweet! Väl hemma satt jag uppe skitsent och grubblade och pratade med Trexx och Vira innan jag äntligen stupade i säng vid 2-tiden.





Idag är jag uppe med tuppen iklädd svart klänning och bär en svart ros i håret - det är farmors begravning på Stillhetens Kapell i Uppsala om ett par timmar. Det kommer bli en tuff dag men jag hoppas att ett riktigt avslut kan göra oss alla gott på något sätt.

Farmor, den här är till dig...

Black Label Society - Last Goodbye



Vi hörs senare!

Puss och Kram - Ta hand om er!

4 kommentarer:

  1. sv; haha yeah jag gillar dem! =)

    SvaraRadera
  2. ..men vännen... sniglar? :(

    SvaraRadera
  3. sv: Precis! Det är förjävligt hur det är! Det värsta är ju att de verkar prioritera fångar före de äldre. Som det är nu vill man ju hellre hamna i ett fängelse än på ett äldreboende. Det är riktigt sjukt att man ska behöva känna så!

    Hoppas begravningen gick bra!
    Kramar till dig tjejen!

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte bröllopet var helt sjukt vackert!

    SvaraRadera