18 juni 2010

★ The Sweet Life of Stockholm Rock City ★


Blev en supertrevlig kväll med Indy igår! Vi började med middag och gott vin på Pet SoundsSöder - Grymt käk! Jag tog en Roquefortsallad med päron och hasselnötsolja till förrätt och en Moule Frites med saffran, vitt vin och rökt aioli till huvudrätt och det visade sig vara ett mycket bra val. Vi satt kvar ett bra tag och högg sedan in på drinkarna (hallonmojitos för mig såklart - Det är ju sommar!;) innan vi drog vidare i Stockholmsnatten. Superb kväll helt enkelt! Thanks dude! Gotta do it again soon!

Ni som är lite äldre minns säkert Indy från artiklar som den HÄR som skapades efter Moneybrothers bejublade framträdande på Hultsfred 2003, men jag kan ju avslöja att det mesta som står där stämmer inte alls (men det är ju mer regel än undantag i pressammanhang som vi vet;))

Jag downade lite för många Jackochcola vilket gjorde att jag helt glömde att fota som jag skulle (supliiice!) men jag hann iaf fota den uppätna middagen lite när Indy var på toa så here you go;)






Så...vad händer ikväll? Jo ikväll är jag utbjuden på middag igen med med **** som jag nämnt här i bloggen förut några ggr. Han har bokat bord på Musslan här i Vasastan kl 20 så det ska bli väldigt intressant att se hur det stället är och även hur kvällen utvecklar sig. En sak är iaf säker: Mr Jack Daniels kommer säkerligen vara inblandad ;-) Jag vet inte om jag kommer kunna fota av förklarlig skäl men ni får använda er fantasi!

Imorgon är det ju the Royal-Fucking-Wedding här istan och det ställde till det för mig redan igår när jag skulle ta bussen från Vasastan till Söder via Slottsbron - DAMN! Poliser, helikoptrar och avstängda filer, jag blev 20 min sen och det lär inte vara bättre ikväll och framförallt inte imorrn. Det är frågan om man kan ta sig någonstans överhuvudtaget förutom till fots så man kan vara ganska begränsad vilket suger arsel men visst - bara att inse att man inte har något val. Beroende på vädret så får man se vad man gör, men lite planer för kvällen har man iaf - Återkommer med det.

Sen gör det ju nu ingenting att man missar Bullet For My ValentineMetaltown denna helg för nu är det officiellt att de kommer till Annexet i Sthlm och lirar den 16:e november. Det var som f*n!



Ha det SWEET peeps!

2 kommentarer:

  1. Det tycker jag vi kör på babe! Kommer bli så jävla najs! Hoppas vädergudarna ler mot oss. Vi kommer åka upp till kungliga hufvudstaden redan på torsdagen o stanna till söndagen så det blir ett antal najs dagar i sthlm! utgång kanske? =)

    du, jag kom på att jag inte vet va du heter! precis som jag så använder du ju dej av till bloggnamn :D Tror aldrig jag läst nånstans va du heter.

    Fan va sweet, va du på dejt ;D? Jag vill fan hitta nån snygg sleaze eller rockkille att dejta ;D Summertime!

    SvaraRadera
  2. AH, funderar seriöst på att se dem till vintern igen. Dom var faktiskt riktigt bra live! :D <3

    SvaraRadera