12 juni 2010

★ KISS of Destruction ★

Efter en traumatisk vecka, då jag bl a behövt spendera en alldeles för stor del på sjukhus och fått proppa i mig starka smärtstillande och jag därav varit tvungen att skippa Ryan Roxies Kiss-fest på Café Opera som jag skulle gått på med Van Halen och träffat bandet, så var jag väldigt stolt över att jag lyckades släpa ut mig till Kiss-konserten på stadion igår (nykter såklart).

Jag och Vic började med en drink (en latte för min del) på Due Fratelli här i Vasastan med Tess och co, och drog sedan till Stadion runt 19 för att tränga oss igenom folkmassorna och spana in förbanden Mustasch och Europe (Europe kunde de lika gärna ha skippat helt, de har haft sina glansdagar och Tempest med entourage kan inte leverera överhuvudtaget längre). Vi träffade lite kompisar i publiken och sedan kom Tess med posse och slöt upp till Kiss som gick på halv tio. Trots regn och snålblåst och en väldigt trög start på konserten (mest tracks från nya "Sonic Boom"-plattan som inte riktigt fick igång de trogna fansen sedan åratal tillbaka) så lyckades de vända helt efter andra halvan av spelningen och drog av en hejdundrande show med klassiker som "Love Gun", "Rock 'N' Roll All Nite", "Detroit Rock City", "I Was Made For Loving You", "Lick It Up", "Crazy Crazy Nights", "Black Diamond", "Deuce" och "God Gave Rock 'N' Roll to You". Självklart ackompanjerades detta av en Paul Stanley som flyger ut till en platå ute i publiken, trumset som flyger upp i luften, en massiv ljusshow och ett avslutande fyrverkeri. Allt som det ska vara alltså - If Kiss is in town, the whole town will know it! Tyvärr hade jag bara min kassa iPhone-kamera med mig som inte alls kan ta bilder i motljus eller zooma, så bilder får ni kolla på nätet. Ska dock sneeka lite bilder fån Van Halens kamera från Kiss-festen i fredags så att ni kan få lite juice:)



(Som en liten rolig anekdot kan jag meddela att Van Halen då hon stod och pratade med Stanley på Café Opera-festen i fredags helt sonika ryckte av ett av hans (in)famous chest hairs varpå han skrek till som en liten tjej och hon meddelade honom att hon skulle sälja det på E-Bay. Hahah. That's my girl;) På festen var även Gene Simmons son och gick och höll hov och tydligen är han pappa upp i dagen förutom att Gene är kort och sonen lång. The hair compensates the height I guess;))

Efter konserten gick jag, Vic och Van Halen till KGB för att möta upp Mustasch-killarna och hänga med lite kompisar. Jag var ganska mör efter veckans pärs men lite mer kaffe gjorde susen och jag pallade nästan 2 timmar i en packad krogmiljö:)
En mycket lyckad kväll alltså:)

Har plöjt en del "Kalla Fakta"-dokumentärer den här veckan bl a en om Tamiflu, Rinkebys religiösa extremister, män som njuter sexuellt av tjejer som far illa, medierapportering kring kungahuset, svenskar i Fuengirola och en hel del andra. Man blir fullmatad med orättvisor men det är det värt - Alla bör ha koll på vad som pågår i vår omvärld, det är vårt ansvar! De flesta dokumentärer som sänts på TV finns naturligtvis att titta på via webben så ta chansen och gör det!

Har även sett en väldigt intressant och imponerande BBC-dokumentär om Mesopotamien och sumererna och en annan (lite sämre p g a att den var överdrivet slisk-amerikansk) om Peru (Cuzco, Machu Pichu etc).

Idag har jag kunnat springa för första gången denna veckan; jag gick ut imorse för att testa mig fram i Hagaparken och det gick bra. Skönt att komma igång lite igen. Sedan blev det lite frukost och vila igen med lite läsning. Nu är PJ här och vi ska laga mat och se film alldeles snart. Imorgon är det en ny vecka med nya tag - och jag kan lova att en hel del smaskigt kommer dyka upp här framöver.

I slutet på veckan kom fina Kati äntligen tillbaka från sin härliga charter så snart ska vi hjälpas åt att dekorera hennes lya - welcome back sweetheart!



Stora kramar och kärlek till er!

6 kommentarer:

  1. Skönt att du känner dej piggare nu! :)

    Sv: Jo att vara kär är verkligen underbart, får allt tro att det håller i sig!! :)
    Jo känns nog lite bättre sen om ett tag efter begravningen.. Brukar ju vara så.. Men himla jobbigt är det ju i alla fall!
    Ha det bra nu! :)
    KRAMAR <3

    SvaraRadera
  2. hej sötnos!
    Jag är verkligen sjukt nöjd och konserten var faktiskt över mina förväntningar! Har hört att dom ska va rätt kassa live men jag tyckte det var skitgrymt och fick höra alla de låtar man tycker bäst om. Niiiice :)

    hur e läget me dej då gumms? hoppas du har lite ljus i en jobbig vardag :( Kram <3

    SvaraRadera
  3. sv: Åh, tack :) och ingen fara sötis! <3

    SvaraRadera
  4. sv:
    Verkar som vi hade bättre väder i Malmö, men sämre organisation. Vi stod och väntade sjukt länge för att komma in och fick bara se halva Mustasch´s spelning. Europe var lyckligtvis inte med i Malmö och hade de varit med så hade jag missat dem ändå eftersom jag stod i kön och väntade. :-)
    Kolla in KISS-febern på min sida. :-)

    KRAM tillbax!

    SvaraRadera
  5. Buuhuu vilken bild av oss haha! Men söt heheee. Puss på dig! Loves u!

    /the cat

    SvaraRadera
  6. Meow! Minns du den kvällen eller älskling? Jäger Machine! ;) Puss! Love you Kitty Cat!

    SvaraRadera