15 juni 2010

Just Like Heaven

Igår hade jag redan innan kl 9 på morgonen hunnit tvätta och orka tre maskiner, tagit en 40 min löprunda och duschat, vilket var ganska bra jobbat. Satt och gjorde nödvändigheter på laptopen i några timmar innan Anders kom och hämtade mig och vi körde till Nacka Forum för thaibuffé-lunch. Efter 1.5 tallrik var man man i state of paltkoma deluxe och vi drog till Donken för att tjacka ekologiskt take-away kaffe och en glass till Anders som vi satte oss nere vid Nacka Strand och avnjöt bland fiskmåsar, fiskare och underbar utsikt över Stockholm och Diplomatstaden.

Anders smaskar sin glass



Efter detta mellanlandade jag hemma nån timma innan jag mötte upp Frasse, en god vän sen 15 år som senaste 10 åren bott i Thailand 90% av tiden. Innan igår hade vi inte setts på 2-3 år eftersom han inte varit här alls, så det var ett kärt återseende! Vi satte oss på Subways uteservering en stund så Frasse fick käka sin sub "med extra mycket fett" (jag tog en kaffe) och sedan tog vi en promiss till mitt kära gamla stammishak på Tegnérgatan, Limerick, och tog några öl på deras uteservering. Efter ett par timmar kom min bror och min och Frasses gemensamma vän Micke och joinade på några öl till och lite käk. Jag orkade inte ens hälften av min nachotallrik och pallade inte ens att slurpa i mig min fjärde öl men det räckte bra:) Runt 20:30 drog killarna vidare och jag knallade hem i Stockholmskvällen och somnade som en stock hemma sen. En fin dag!

Thailandsbon Frasse har inte fattat att det är sommar i Sverige och satt med dunväst på utserveringen igår;)



Idag sov jag för länge tycker jag men det behövdes och nu tjatar jag på Anders att vi ska dra ut i solen (som visar sig ganska sporadiskt iofs). Jag behöver göra något för det killar i kroppen! Jag är ju inte lika sliten som alla andra Sweden Rock-ande vänner som fortfarande ligger och vrider sig i bakisplågor och separationsångest;)

Just nu sitter jag sitter och blastar Kiss och The Cure och målar tånaglarna knallröda med en kopp fresh java. Ibland är livet sweet as!

Bjuckar på detta mästerverk dagen till ära:

THE CURE - Just Like Heaven




Tack Kati!

KÄRLEK!

2 kommentarer:

  1. Låter som en hel härlig dag asså! :D
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag satt ute med svärmor och drack morgonkaffet. Rena isvinden som kommer.. brr :D Hade lätt velat ha dunväst/overall/vantar ;)

    SvaraRadera