4 maj 2010

ZEITGEIST and the World Conspiracy

Igår så jag och PJ amerikanska dokumentärfilmen "Zeitgeist" i 3 kapitel från 2007 som handlar om och hur USA och världen egentligen styrs och jag fick som vanligt vatten på min kvarn vad gäller de konspirationsteorier jag redan är övertygad om. Jag tycker att det borde närapå vara obligatoriskt att sådana filmer visas på TV eller i skolor eftersom det är viktigt att människor, och då framförallt unga som kommer vara de som tar över världen efter oss, lär sig att tänka själva och inte bli bort-fintade av coverups på olika sätt. Det är läskigt hur styrda vi är redan - Fight for your right to think for yourself! och framförallt: se den här filmen!
Den finns tillgänglig som kostnadsfri nerladdning.

When the power of love overcomes the love of power
the world will know peace.

- Jimi Hendrix



Såg även klart de två sista Stieg Larsson-filmatiseringarna (helt ok och ganska spännande faktiskt) medan jag smällde i mig cashewnötter, vindruvor och pitaschnötter så det stod härliga till.

Somnade till "Luftens Hjältar" och gick upp alldeles för sent idag, 10 närmare bestämt, men har redan hunnit med en del ärenden, diskning, matlagning och samtal så det är väl helt OK.

Skulle fikat med R eller Anders idag men båda fick förhinder så det blir inte fika förrän kl 16:45 med Emman och en kanadensisk gitarrist som är här tillfälligt som hon tycker jag ska träffa. Vi ska till bandet Satan Takes A Holidays fik Louie Louie på Söder, och därefter tar jag mig till EspressohouseSveavägen för fika med Kati och Shirin. Fika-race it is!



Tänkte ta en promenad till Söder (ca 45 härifrån Vasastan) i solen men nu verkar den ju gå i moln så vi får se hur det blir med det.

Intervjun med New York gick bra...som tur är så bra att jag ska få komma på slutintervju här i Sthlm, i mina kvarter faktiskt, den här veckan.
Får se hur det går.
Sedan har jag skapat en FB-grupp för ändamålet "nytt jobb" också så vi får hoppas att någon kanske känner någon som känner någon. I vanliga fall brukar det vara jag som tipsar människor med kontakter etc, men nu hoppas jag att någon kan göra samma sak tillbaka. Media/Etertainment/PR-branschen är trots allt av begränsad storlek här så med kontakter brukar man kunna komma långt om man är duktig. Och det är jag ju! :)

Roliga nyheter är även att min goda finlandssvenska vän Sussie som jag bl a bodde med ett tag under mitt första år i Sydney kommer hit för att hälsa på mig den 22:a maj. Har saknar henne något fruktansvärt så nu längtar jag järnet! Välkommen älskling!

Jag och Sussie i Sydney 2005



För övrigt: jävlar vad pinsamt det är med människor som intrigerar, dramatiserar och kör med dålig attityd. Tycker synd om dom som ska må så dåligt att de tror att de behöver ta till sådana medel. Avundsjuka, svartsjuka och dålig självkänsla skiner igenom sekunden sådana människor öppnar munnen, och det är inte någon
med självrespekt och självkänsla som köper det, som tur är.
Sådana människor skadar enbart sig själva och spär på sin dåliga självkänsla - ta itu med den istället och fokusera inåt säger jag.
Karma can be a bitch!
Tur att den finns i högsta grad - Inte sant? ;)


XOXO

5 kommentarer:

  1. sv: Det var verkligen svinigt gott! ;) Men nu ska jag snart köra en detox jag med så nu är det snart slut med sådana godsaker! Jag har också märkt att folk ifrågasätter så fort man ska vara "lite schysst med kroppen". Håller med om att det är ganska lustigt! Samma sak att jag ofta får höra att jag är en träningsnarkoman bara för att jag gillar att träna. Precis som att det är något negativt att försöka hålla sig i form. Oftast handlar det nog mest om avundsjuka tror jag. Tyvärr.

    Ha det så bra! Kramar

    SvaraRadera
  2. Btw så har jag också sett Zeitgeist och man är nästan lite chockad efteråt hur sjukt allting är egentligen!

    SvaraRadera
  3. Hmm.. man kanske borde ta och se den :)

    sv: haha, ja! Fail som fan xD

    SvaraRadera
  4. sv: Tack sötis, jag försöker :) Tänker så mycket på att mitt ex vägrar höra av sig eller svara bara... Men det är väl ett drag av osäkerhet hos honom.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. fan vad kul!! har sett alla 3 ja, och jag är fett fett inne på sånt här:) kramis //cAndy

    SvaraRadera