7 maj 2010

★ This AIN'T The Last Goodbye ★

Ledsen för svindålig uppdatering men nu har det självklart hänt prylar igen.
Time to Shape up Godammit!

I tisdags blev det fika på South of Folkungagatan i hjärtat av SoFo med Emma och Jan, en kanadensiskt gitarrist från metal-bandet Shadowblade, och sedan tog vi oss till EspressohouseSveavägen för en till kopp java med Kati och Shirin. Runt 20-tiden tog oss Shirin, jag och kanadensaren några steg norrut till Anchor för en trevlig kväll med bira, nachotallrik och Rockkaraoke för dem som hade lust. Trevligt och nyktert.

På onsdagen hade jag en hel del att pyssla med samt träning, och på kvällen träffade jag brorsan, Stef och Ville för några öl och lite käk på nya irländska puben Flying Horse här i Vasastan.
Vi ville att prova på stället och spana in maten och ölen för att bilda oss en uppfattning om detta alls kan ersätta stammishaket Limerick. Dagens öl var min favorit, Wisby Weiss, så redan där sattes ribban rätt högt, och käket (fish 'n' chips för mig såklart) var absolut privärt. Tummen upp. Kring kl 22 vandrade jag hemåt i kylan och la mig framför en film och slappade.
Skönt som tusan.

Igår körde jag 1 h powerwalk i Haga igen, jobbade lite och var sedan på en givande intervju kl 14. Efter den vandrade jag hem för att byta till bekvämare outfit innan Anders kom och hämtade mig för en sojalatte på EspressohouseOdengatan. Därefter tog vi bilen till ICA Maxi i Solna Business Park för att jag skulle kunna storhandla inför den här månaden som kan bli ganska tuff. Jag ska sälja några mobiler på Envirofone och rensa ur garderoben för att se vad som kan säljas på Tradera för att skrapa ihop lite extra korvören.
Efter en nyttig wok-middag tog jag en lång varm dusch, smörjde in mig och la mig för att kolla "Two And A Half Men" med en kopp ekologiskt te.

Jag fick sent igår reda på att min farmor, som bor på boende i Uppsala, har blivit väldigt dålig och pappa har åkt över hit till fastlandet från Gotland direkt för att finnas vid hennes sida. Tidigt imorgon ska jag och mina bröder också dit, och jag känner mig förkrossad över att min älskade farmor är så sjuk. Jag skulle egentligen på min fina vän Vickys födelsedagsfest ikväll men jag känner mig alldeles för lessen och olustig över detta så det får jag tyvärr skippa och fira tjejen nästa vecka istället.

P g a detta blir det antagligen mest att umgås med min ena bror ikväll och stötta varann lite. Det känns viktigt att ha familjen nära när det händer jobbiga prylar, och jag har verkligen ingen som helst lust att dricka alkohol eller vara social öht just nu.

Här, från mig till er, min familj och framförallt min älskade farmor,
en av världens vackraste låtar.

Don't let this be the last goodbye...

JEFF BUCKLEY - LAST GOODBYE



KÄRLEK!

3 kommentarer:

  1. Usch det låter inte något bra! Får hoppas att hon blir bättre <3 Ha det bra med familjen nu gumman! KRAMAR!!

    SvaraRadera
  2. Va tråkigt att höra att din farmor är sjuk gumman :( hoppas verkligen att hon blir bättre!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har en grym dag goding!

    SvaraRadera