2 maj 2010

A to the Mothafuckin' K

Tjoho,

Jag har varit alldeles för mosig i kolan för att palla att blogga de senaste dagarna. Ibland känner jag bara att det är väldigt mycket viktigare just då att vända mig till nära vänner och babbla på ohämmat like there's no tomorrow, men självklart ska det bloggas nu! Först drar jag väl bara Valborg lite snabbt.

Kati kom hem till mig vid 3-rycket och vi käkade lunch, drack skumpa, pratade och rökte som borstbindare. Vi har alltid lika trevligt vi två. Vid 17-rycket drog vi och mötte upp Mange vid Skärmabrink och gick till Ztaphy vid Globen för att gå på hans födelsedadsfest. Det var en mycket trevligt tillställning, där man som vanligt alltid möter nya och bekanta ansikten inom Stockholms Rock-scen, och vi drack brännvin och Captain och allsjöng till Roddes akustiska gitarrspel som aldrig förr.

Jag och Ztaphy



Runt 22-rycket tog vi tuben till Ankaret (resten skulle till Kelly's) där jag bl a träffade Nille, Ronnie och Lotta och det blev en trevlig kväll med Scarpoint på scen som slutade kring 2-tiden. Lagom.

Gårdagen ägnade jag till att sitta och vara förbannad, lessen och besviken alldeles för länge så det blev att försöka slå bort det tankarna och balansera ut genom att städa, ägna mig åt långa telefonsamtal, mail och mess med goa vänner, laga en supergod English Breakfast och runt 18-tiden dra hem till mamma och laga födelsedagsmiddag till henne med min yngsta bror (21-åringen alltså). Vi var båda ganska bakissugna på tacos så det blev det, plus öl och vin, med mamma och vår andra bror. Därefter blev det glass och kaffe samt presentutdelning till mamma som av oss fick en uppblåsbar nackkudde från Samsonite som hon kan ha på sina USA-resor först och främst, och även hennes favorit: Ett Eight Hour Cream Lip Protectant Stick. Glad blev hon! :) Båda mina bröder skulle egentligen ut och härja på kvällen men blev att bara äldsta brorsan stack ut och Olle stannade kvar med mig och mamma och kollade två "Jönssonligan"-filmer. Alltid lika jävla kul - Hur kan det vara så egentligen?:)

Idag vaknade jag sent eftersom jag satt uppe länge igår och kollade på "Mask" med Cher från ljuva 80-talet, och jag har börjat med att käka en frukost med rågknäcke, avocado och rödlök och en kopp London Tea Earl Grey.

Ett bra tag framöver ska jag till stor del undvika de flesta animaliska produkter som går (kött & kyckling, mjölk etc) samt alkohol, cola (zero, som jag för närvarande dricker 1.5 liter om dagen av vilket är sjukt) och vitt socker. Det handlar inte om en strikt diet eller så utan enbart att jag vill rena kroppen så gott det går eftersom jag känner att den börjar säga ifrån. Det är ok med alkohol, socker och mjölkprodukter ibland men det ska helst inte bli för ofta bara. För att inte tappa viktiga näringsämnen och proteiner kommer jag fortsätta äta lax och skaldjur i viss utsträckning. Det känns fräscht och bra.

More of them...



...less of him



Idag skiner solen som aldrig förr och jag ska snart träffa folk för fika och promenad. Lite D-Vitamin från solen gör ofta att humöret stiger lite grann och det kan behövas nu.

För 10-15 år sen när jag var i kulmen av min teenage rage era lyssnade jag rätt mycket på nedanstående tracks när jag var förbannad & lessen och ville känna mig
on top of the world
igen. Kändes ganska rätt att damma av dem igen nu och inse att fan; de håller än!

SKUNK ANANSIE - Hedonism



HOLE - Celebrity Skin



ANOUK - Nobody's Wife



GARBAGE - Stupid Girl



NO DOUBT - Don't Speak



Puss och ta hand om er och varandra!

4 kommentarer:

  1. Det där att "rena kroppen" är precis vad jag är inne på med, fast det handlar mest om att unvika alkoholen och diverse snacke och istället försöka äta nyttigare. Lycka till :)

    Bra musik med btw, många gamla favoriter där :)

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde en detoxkur för ett tag sedan där jag undvek bland annat animaliska produkter, socker, mjölkprodukter och alkohol helt och håller under två veckor. Snacka om att känna sig som en ny människa efter det! :) Ska nog göra det igen snart och rensa ur kroppen ordentligt. Det kan man unna den emellanåt ;) Ha en fin söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  3. tack babe :) vi hade skitroligt!
    vad gör du denna söndag då?
    kraaam.

    SvaraRadera
  4. Haha ja du kanske ska vänta tills du inte är på ditt mest blödiga humör :) Grym var den

    SvaraRadera