25 maj 2010

The Sweet Life Of....Or?

Jaaa här är det torka som vanligt, men nu har det varit tuffare än vanligt plus en massa att göra. Farmor är ännu sämre och de har nu givit henne en vecka - max en månad att leva och jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Även om jag å ena sidan inte kan lägga hela mitt liv on hold så är det nästan det jag vill och bara vara hos henne, även om hon inte ens vet om vi är där eller inte längre för hon är så dålig.

Torsdagen var en tung dag då jag fick skippa både Carls Devian-gig, fikor och middag och fredagen då jag fick veta att hon var ännu sämre var nästan ännu tyngre - varav jag bestämde mig för att jag måste försöka leva någorlunda som vanligt ändå och faktiskt ta mig ut och umgås med folk. Jag och PJ tog en lång promenad i ett soldränkt Hagaparken för at jag skulle få rensa huvudet lite. Det har varit lite avstängt där på sina håll p g a av säkerhetsbygge kring Haga Slott där Victoria & Daniel ska flytta in efter vigseln men det börjar bli lite bättre nu vilket är skönt. Här kommer lite bilder jag tog:

Det här är en lyftkran i min style





Fina PJ (Mission: få tillåtelse att klippa topparna igen;))







Lite senare på kvällen hade PJ photo shoot med Diabolical inför nya skivsläppet så jag tog mig samman och drog till Vitan för lite parkhäng med Kati, Shirin och lite annat folk i kvällssolen. Vid 22-tiden drog vi till Ofermod-spelningen på The Cave, och det var en trevlig skara vänner och bekanta ansikten där vilket var mysigt. Dock skulle jag inte påstå att själva banden var så speciellt mycket att ha, framförallt inte attitydsmässigt vad gäller head lining act, men det är ju en smaksak. Efter stängning drog de andra till Anchor och jag drog hem för att slagga.

Dagen efter, i lördags, fick jag besök från Finland, Sussie, och vi började dagen med flera glas rosé i mitt kök dit senare även min bror anslöt sig efter ett tag. Runt 16:30-tiden drog vi vidare till Tanto med 3 vin-pavor för att möta upp Van Halen, Kvastis och co i eftermiddagssolen och det blev en sådan trevlig kväll med en massa vänner och bekanta i omlopp att vi stannade ända tills mörkret lagt sig och kl var runt 22. Då tog vi tuben till Rocks för att fortsätta. Jag trodde jag hade druckit lite väl mycket då jag i garderoben på Rocks stöter på Agneta Sjödin med sällskap eftersom Agneta och Rock inte riktigt går ihop för mig men nejdå - Det var hon i allra högsta grad:) Runt 2-tiden tog vi en taxi jag, Sussie och Van Halen, till Heaven's Gate för att fortsätta kalaset. Väldigt lyckad kväll förutom mr E-Type som drog ner betyget lite på slutet eftersom han visade sig vara en riktigt dryg människa utan självdistans. Men sådana finns ju överallt tyvärr:)

Kring halv 5 var vi hemma igenom och jag kan ju meddela att jag och Sussie sov som stockar långt in på söndagen. Vi käkade stor frukost, sunkade till film och gick sedan ner till Sveavägen för att käka Mongolian BBQ på Djingis Kahn (jag med min pine mouth då;)), eftersom det är Sussies favorit när hon är här:) Runt 22 promenerade vi mätta och belåtna hem igen, kollade på film och babblade så långt in på småtimmarna att vi bara hann sova drygt 2 timmar innan Sussie måste upp och ta sig till färjan tillbaka till Finland. Men det var det värt såklart! :)

Dock pajade det ju min sömn massivt igår så det blev att jag inte kunde sova mellan 5:30-10:00 och satt och pysslade med annat, och sedan tog en lång nap och missade att träna innan PJ kom över för middag och film. Ajjabajja inte bra.

Den här veckan kommer vara ganska smockad med grejer förutom besök hos farmor (som kommer ske på dagtid och går före allt annat): Sex And The City 2 gratis-premiär samt drinkar på Anglais med Warner-kompisarna, Heaven's Gates 1-årsjubileum med Houston på scen och Crashdiëts Peter London & Eric Young som DJ's, Jens Assurs Hunger Vernissage på Kulturhuset med Fredrik Lindström + mingel med mamma, filmbolagens årliga fotbollsturnering på Söder Stadion och TV4s gratis Gröna Lund-dag med familjen. Förutom detta måste jag även verkligen lägga på ett extra kol vad gäller jobb.

Jag måste bättra mig vad gäller att ta med kameran ut och använda den - roligt om jag kan visa upp lite fler bilder här:) Här får ni iaf en av mig och den där kanadensiska metal-snubben vi var ute med för ett par veckor sen.



Jag har fått erbjudande nu om att jobba med artistservicen på Rockweekend i år men har bestämt att jag ska vänta på svar ang artist-jobb på Getaway Rock Festival först innan jag tackar ja eller nej eftersom jag hellre åker till Gävle. Inte enbart p g a att det är fler man känner som ska dit utan även för att lineupen är sjukt snygg. En vamina favoritfestivaler Metaltown har kommit med en av de sämsta lineupsen jag sett på länge i år - Förutom att den helgen, 18-19 juni, krockar med franska Hellfest som har en fruktansvärt snygg lineup så förstår jag inte vad de har sysslat med. Skämmas borde dom iaf.

Hur snygg lineup har inte Hellfest?



Detta gör att jag skippar 2-dagars pass på MT och antagligen drar ner till Gbg för att hälsa på en gammal Gotlands-polare den helgen istället och sen kan det hända att vi går på MT en av dagarna om vi har lust. Det känns som en bättre idé när de inte kommer med något bättre och den festivalen, tillsammans med SRF, är en av de största rip-offsen som finns i festivalsammanhang idag. Nästa år finns det stor risk att jag skiter i svenska festivaler fullständigt och drar ut i Europa där man får valuta för pengarna; billigare festivalpass för många fler och bättre band, egen alkohol på området, billigare köpe-alkohol på området och billigare boende och käk.

Vilka festivaler ska ni på i år?

Stora kramar!!!

9 kommentarer:

  1. Fy fan, tur att man inte äter pinjenötter då. Hoppas verkligen att d går över snart :(

    Oh really? Can I have him ;D? Höhö skämt o sido.

    Jag har endags till SRF och sen blir det Sonisphere. Håller med dej att d hade vatt grymt att dra neråt Europa och gå på nån grym festival där. Kanske en idé till nästa sommar? :)

    SvaraRadera
  2. SRF har blivit sjukt dyrt. Såg idag att bara campingen kostar 450 spänn. Det är ju fan nästan halva festivalbiljetten till något utomlands, och då ingår oftast campingen ju.

    Styrkekramar till dig..

    SvaraRadera
  3. blir metaltown, dock mest för att träffa folk. för du har rätt! Lätt en av de sämsta line upen på många år :/ Men bfmv och adept är aldrig fel :)

    SvaraRadera
  4. Det är klart du ska till Rockweekend !! Där kommer i alla fall en ölfryntlig ztizze att husera. Obehagligt att jag skrev om mig som 3:e person ser jag nu .. HA HA HA :)

    SvaraRadera
  5. För mig blir det metaltown och sonisphere :D

    sv: De gör ju det... :/ Precis. I de flesta fall är det ju droger. Dessa jävla droger alltså.

    jo precis! ja men är det din naturliga så klart, kör på den :)

    SvaraRadera
  6. SV; Tack, det kan jag behöva. Går faktiskt inge bra alls, hittar inte ett skit i ärlighetens namn. Blir så förbannad och less på det här ibland. ;-)

    Lycka till själv, det är ju i alla fall lite på g för din del!

    Får hoppas att du har lite fördel med att bo i sthlm då för de proverna kom ganska långt efter att jag klickat hem det. Men den som väntar på något gott. ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. sv:
    Javisst är De Palma favoriter!
    Men de har rätt snygga grejor för tjejer också.
    :-)
    Robin Hood var absolut bra! Vi gillade den skarpt alla 4.
    Mindre kostym och snyggt uppställt och mera skitigt och tidsenligt medeltid. :-)


    Ja, shit vilken snygg line up på Hellfest. :-)

    SvaraRadera
  8. vilket underbart hår :D sjukt hett med karlar med långt hår ;)

    Allt bra med dig babe?

    SvaraRadera
  9. sv; yeah det blir nice! och nä det förstår inte jag heller.. men det kommer nog bli grymt ändå!

    SvaraRadera