18 maj 2010

♠ Gimme Strenght When Times Are Rough ♠


Det är måttligt roligt att behöva börja varje inlägg med ett "förlåt för mitt blogg-slackande på senaste" men som ni vet är det saker som alltid går före bloggen såklart och just nu är det naturligtvis farmor och andra familjära angelägenheter. Eftersom det mest är tråkiga prylar kring det så tänker jag inte mala på om dito, utan fokusera på annat så att åtminstone bloggen kan kännas lite som en fristad.

Dock har jag förutom allt trist, som inkluderar total stiltje i jobbsökande och inget val än att avboka min nästa gaddningstid, bland annat ägnat mig åt följande:

* Mys i solskenet i Tanto i goda vänners lag.
* Film och middagar hemmavid med fina personer.
* Middag (röding, pepparotssmör och kot potatis) med brorsan och Micke på Flying Horse.
* Frukost med underbar foccacia och kaffe på Waynes med en gammal vän och kollega.
* Fikor med goda sallader på både Söder och i Vasastan med härliga vänner.
* Grillning med familjen för att fira tvillingkusiner och morbror i Nacka.
* Långa promenader.
* Köp av en extern hårddisk vilket fanimej var på tiden då jag verkligen behöver backup.

Sedan är det väl ingen som har missat att the king och the man with the horns, Ronnie James Dio, förlorat kampen mot cancern och lämnade oss och en rockvärld i sorg i söndags. Ni kan ge er fan på att i helgen pimplar jag och Van Halen gravöl för att hedra den lilla mannen med den stora rösten.

R.I.P RONNIE JAMES DIO
10 July 1942 - 16 May 2010



Förutom klassikern "Holy Diver" är "Dream On" med Malmsteen helt klart ett av mina mest älskade Dio-alster.



Träningen har fungerat väldigt bra, jag kör nu löpträning i Hagaparken 3-4 ggr vecka och styrketräning 2. Jag känner mig redan starkare i kombination med uteslutandet av pasta, chips (och dyl snacks), läsk, kött och smör. Alkoholen försöker jag hålla till ett minimum så långt det går eftersom det är den stora boven om man försöker bli fit.

Som ni vet lyssnar jag igenom nya plattor varje gång jag springer, och sedan sist har jag hunnit lyssna igenom följande med omdöme:

1. EXODUS - Exhibit B: The Human Condition
2. ENSIFERUM - From Afar



Igår såg jag och PJ äntligen Martin Scorseses rulle "Shutter Island" med bl a Leonardo DiCaprio och den kan jag verkligen rekommendera; professionellt agerande, bra story, schyssta effekter och grym setting. I övrigt har det blivit alldeles för många "Ducktales"-avsnitt blandat med en hel del dokumentärer som jag ska berätta mer om sen.



Jag har sjukt mycket jag vill skriva men eftersom det blir för långt för er att orka läsa (om det inte redan är det;)) så ska jag hålla det lite kort nu och skriva mer ikväll och nu svara på lite kommentarer med en kopp ekologiskt java i näven.

Tack för att ni står ut med mig - Pussar och kramar och kärlek!



7 kommentarer:

  1. oh, nice blogg! och det är verkligen hemskt att han inte finns längre, han var alldeles för ung :(

    svar: Haha, han är underbart söt :D

    SvaraRadera
  2. SV; Ja, massa mys med godis! När jag anmälde mig gjorde jag det via malaco tror jag, man kan inte anmäla sig just dit längre vad jag vet. Men i och med det får jag erbjudanden när det kommer nytt godis på någon front och om jag vill testa det.

    Det mesta går dock att beställa själv också. Exotic Snacks har jag beställt själv, det är bara till att bli medlem (http://www.exoticsnacks.se/) och klicka hem de påsar du önskar. ;-)

    SvaraRadera
  3. Har du blivit mörk nu? :D

    sv: men tack sötis :*

    SvaraRadera
  4. sv: Ja No doubt är bra, ibland :)
    Ja nu är studenten nära och jag läntar verkligen! Är nyfiken på framtiden även om jag är lite nervös, men det hör väl till antar jag^^,

    SvaraRadera
  5. taaaack babe :D ja man får ta d som en komplimang ;)

    klart att d blir lite bloggslackande när man har mycket annat viktigt som händer. Hoppas allt e bra me dej!

    Kramkram

    SvaraRadera
  6. sv:
    Jag gillade Avatar dels för storyn, det helt fantastiska landskapet och djurlivet de skapat och alla dessa otroliga effekter såklart.
    Men framför allt såg jag ett djup i filmen, som kanske inte alla såg, vad vet jag? ;-)
    Men i detta djup så kändes det som att Cameron gjorde upp med USA´s egen historia. För hur behandlades indianerna under de vitas expansion över kontinenten? Precis som i filmen.

    Känns bra att du uppskattar mina enkla ord.
    Jag är glad om mina erfarenheter kan hjälpa någon annan.
    Kram tillbax.

    SvaraRadera
  7. Skönt att läsa att din träning och ändring av kost funkar bra :)
    Ensiferum är bra grejer, kan tänka mig att det är bra att springa till med hehe

    sv: Jo, jag tycker med det är intressant att läsa om olika folks relationer till olika band/artister. När det gäller Dio så är Rainbow det jag gillar mest med honom, som sagt.

    Puss och kram

    SvaraRadera