12 maj 2010

♠ Emotional Distress ♠

Bloggen har fått bli vilande ett litet tag nu, detta eftersom jag har en känslomässigt tuff period p g a farmor och även för att jag haft mycket att göra vilket gjort att jag varit väldigt trött utan blogglust. Tack för fina kommentarer och jag ska svara så fort jaga bara orkar - ingen glömd, jag lovar ♥

Sedan vi hördes sist har jag:

SÖNDAG:

Spenderade dagen med löpträning i Hagaparken och sedan Nacka Forum med Anders. Lunch på Waynes Coffee, en stor Berry Energizer-juice på Naked Juice Bar och köp av ett par hantlar på InterSport. Sedan middag och svenska politiska och samhällskritiska filmklassikerna "Jag är nyfiken Gul" och "Jag är nyfiken Blå" från 1960-talet med bl a Börje Ahlstedt och Lena Nyman i huvudrollerna. Har länge känt att det kunde vara intressant att se dem och det var absolut värt en genomtitt där man också förstår hur kontroversiella de här rullarna måste varit då de kom. Mycket vänstertänk, kontroversiella dialoger och naket.



MÅNDAG:

Ärenden, jobb och löpträning i Hagaparken igen. Var tvungen att neka ett jobb-förslag från Jack Daniels p g a för många resdagar i månaden vilket var synd men det kommer flera tillfällen. Kollade sedan på lite olika dokumentärer på SVT Play, bla:

"10 saker du behöver veta om bantning" - Väldigt intressant dokumentär som bla visar på att low-fat dairy-products gör att vi gör oss av med dubbelt så mycket fett ur kosten än om vi utesluter dem, att träning gör att du förbränner kcal även ett dygn senare, att vi äter mindre om vi bara börjar använda en mindre tallrik och att bara små små förändringar i vardagen (som att gå runt mer i hemmet) gör att vi förbränner flera hundra kcal mer än annars.

"Annika - Ett brott, ett straff, ett liv" - Dokumentär i 2 delar som skildrar svenska Annika Östberg som dömdes till mellan 25 år och livstids fängelse i USA för ett mord hon inte begått.
"Att stå utanför och se in" - En dokumentär som skildrar Annika Östbergs första dag i frihet i Sverige efter 29 år bakom låsta dörrar.

"Gorillamorden" - Om en bergsgorillefamilj som mördats i Virungabergen i östra Kongo som ett av redskapen i ett krig fyllt av maktmissbruk och korruption.Fruktansvärt berörande.



Sedan tittade jag naturligtvis också på intervjun med "Svenska Hollywoodfruar" eftersom Maria Montazami är en stor favorit - tycker hon är så härlig! Dock är Anna Anka antagligen en av de mest tragiska människor som någonsin synts i svensk media. Usch!



TISDAG:

Lunch med medelhavsbuffé och kaffe med med min fina barndomsvän Petra som tillfälligt är i Sverige på besök (då hon vanligtvis bor och arbetar som modedesigner i Shanghai) på Waynes Coffee vid Odenplan och sedan ett glas rosévin (årets första) på Primo Ciao Ciao i solen. Väldigt mysigt men ett glas vin räckte lagom eftersom jag på kvällskvisten sedan tränade styrka i en timma. Sen kväll med massa avsnitt av "Two And A Half Men", "ALF" och "Luftens hjältar".



ONSDAG:

Efter sent uppvaknande, löpträning i Hagaparken och lite jobbsök idag tog jag en lång dusch innan Kati kom över på kaffe och tjejsnack. Runt 17-tiden tog vi en promenad i solskenet till Anchors uteservering där vi mötte upp med ett gäng kompisar och Pink Guerillas för dricka, babbel och sol-lapande. Jag dricker ju som sagt inte speciellt mycket längre så ikväll blev det enbart två koppar kaffe och vatten för mig vilket kändes skönt. Dock blev jag ju ganska mycket tröttare fortare än de andra så runt 20:30 tog jag en promenad hem för att käka en god middag med kallrökt lax, kokt potatis, hovmästarsås och sallad framför "Efterlyst". Resten av kvällen har jag fortsatt slökolla TV, pratat med polare på msn och druckit päron-grädd te - Min nya favorit från gotländska Roma Kloster.

Imorgonbitt kl 9 ska jag, mamma och mina bröder åka till farmor i Uppsala och hälsa på igen. Längtar till dess. Efteråt ska jag fika på Söder och sedan är det lite oklart vad som händer beroende på väder eftersom alla är lediga. Är det fint väder finns det stor chans att vi joinar resten av alla rockers och metalheads i Tanto för picnic, men annars skulle en bio sitta väldigt fint:)

Jag har gjort till ny rutin att jag lyssnar igenom ett "nytt" album och betygsätter (1-5) under varje 1 h löpträning jag kör för att slå två flugor i en smäll så att säga.

Hittills har det blivit som följer:

1. SLASH - Slash ★★★★
2. ROTTING CHRIST - Aealo ★★★

3. FINNTROLL - Nifelvind ★★★

Här får ni mitt favoritspår från Rotting Christs nya - ...Pir Threontai:



6 kommentarer:

  1. Gillade låten :)
    Det där téet måste jag testa med.

    Ha en bra dag vännen, Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är lite irriterande, men han verkar må rätt bra idag för han bestämde sig för att åka och hugga ved i skogen så :)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Den låten e så underbar och min favvo genom tiderna! Skojar du jag grinade när jag hörde den live på Bon Jovi konserten? Rysningar...

    Jag älskar oxå Maria Montazami. Går inte att tycka illa om henne, hon e ju underbar haha.

    SvaraRadera
  4. Anytime my friend. :-)
    Man känner sig rätt ensam i ett sånt läge och det hjälper inte alltid att höra om andras erfarenheter. Men det kan få en att känna sig mindre ensam i sin sorg.
    Take care!
    Kramar tillbax!

    SvaraRadera
  5. sv: jag pluggar till sjuksyrra så just nu pluggar jag anatomi/fysiologi och patofysiologi ;)

    Hoppas du har en grym lördag :D

    SvaraRadera
  6. Hoppas allt går så bra det kan för dig/er.

    SvaraRadera