21 april 2010

Fight the SNOW - Bring on the Nunchakus!

Igår blev det inget blogginlägg eftersom jag var överöst med jobbiga prylar som totalpajjade mitt goda humör. Jag började dagen kl 7 med att tvätta tre maskiner och gå 1 h powerwalk i solen i Hagaparken, sen gick det pretty much downhill from there. Fucking Disastrous.

Idag har jag fighting spirit igen trots att det behagar att SNÖA igen! But Come OOOON! Jag ska packa min weekendbag och laptop-rygga eftersom jag imorron förmiddag tar bussen 6.5 timmar (ja det är helt sanslöst, jag vet) till andra sidan vårt avlånga land och min älskade vän Patrik i Ed. Vad gör man inte för sina vänner? Det ska vara marknad där i helgen också så ska bli kul att se och förhoppningsvis även träffa på den här godingen, och tillika Patriks vän, i Eds-vimlet! :)

Jag och P i Ed förra året. Masters of Mysa;)



Tar som sagt med laptopen så hela fredagen när P jobbar ska jag sitta och rodda med prylar, maila, boka möten och kolla jobb. Kommer bli fint det! Det bästa med Ed är ju att man får viss lugn och ro i jämförelse med här i Stockholm City där det tjuter av trafik och folk utanför fönstret, vilket kan vara ganska befriande emellanåt.

What else? Jag har ny tid för att gadda bröstet/nyckelbenen
hos Cavve den 20:e maj. Resten av min upper-sleeve som jag gaddade för nån vecka sedan har läkt rätt fint och såhär ser den ut nu (från en vinkel, pallade inte att ta på insidan och greja idag).



Nu ska jag packa och jobba lite till, beställa nya töjningar (dags att gå upp några millimeter), slurpa i min några fler koppar kaffe och invänta Shirin som kommer över på några glas rött innan vi ska möta upp några av Pink Guerilla-tjejerna på årets första AW på Anchor i samband med Club Asylums premiär där ikväll som jag berättade om tidigare. Tur att man är så shrt on cash att man inte kan bli för lullig under fossingarna - inge kul att sitta bakis på en buss i 6.5 timma va?;)

För övrigt kör jag fortfarande Crashdïets nya på repeat. Det är ett mästerverk i äkta Lepard-anda och t o m de vänner jag har som är totalt insnöade på svart och dödsmetal tycker den är bra - It's a Miracle, right?;)

Det är svårt att bara välja några få favoriter på skivan, men de här blir nog första-valen iaf:

CRASHDÏET - Armageddon



CRASHDÏET - Chemical



CRASHDÏET - Generation Wild



CRASHDÏET - Rebel



Vilka gillar ni bäst??

KRAMAR!!!

14 kommentarer:

  1. Åh, jag vill att det ska bli sommar så jag kan gadda mig :D

    sv: Tack - jag är asnöjd med håret, tar en halv evighet att fixa det dock ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Save Her är bästa låten, får rysningar varje gång jag hör den!

    Åh, tack för uppmuntran. När jag vill något så känner jag alltid att jag kan göra det. Men jag har lite mer än ett år kvar i skolan så efter det får vi se vart jag tar mig :)

    SvaraRadera
  3. Vet fan inte vilken jag gillar bäst! Ska fundera på saken :D

    sv: Åh, men TUSEN tack för dina ord! Gud vad glad jag blir. Det du läser hos mig är verkligen äkta och 100& jag och uppriktighet :) Håller med dig fullt om bloggarna du beskriver också... Alla de rockigare bloggarna (i alla fall de som är yngre, typ som jag) är som att det handlar om att skryta, vara ABSOLUT COOLAST och tja, i den stilen.

    får jag publicera din fina kommentar i ett inlägg förresten? :) det var så bra!

    SvaraRadera
  4. sv: Ja visst! Men härligt :)

    SvaraRadera
  5. Mysigt ni såg ut att ha det! :D
    Crashdïet är verkligen bra! =)
    Ha det bra nu gumman! KRAM

    SvaraRadera
  6. Gadden ser jävligt fin ut. Hoppas du får det trevligt i Ed. Lite segt dock med en sån lång resa, men jag antar att du nog har med dig något att sysselsätta dig med :)

    Tack för din otroligt fina kommentar till mitt inlägg igår. Det värmer väldigt mycket att höra att du tycker så :)

    SvaraRadera
  7. Förresten se Patrik jävlig bekant ut. Var han möjligtvis på Wacken 2009?? Tycker han är väldigt lik en jag träffade på där, som med hette Patrik och kanske var från Ed.

    SvaraRadera
  8. så lite så, kul att kunna tipsa någon :) inte så många som brukar kommentera då jag skriver om musik haha

    SvaraRadera
  9. sv; hahha yees jag håller med! ;)
    crashdiets nya album är ett to die for!! älskar den

    SvaraRadera
  10. dreglar över din gaddning! grym,
    och diets platta är minst sagt ett mästerverk! jag älskar so alive, native nature och save her.

    SvaraRadera
  11. Håller med dig! Crashdïets nya är grym! :) kram!

    SvaraRadera
  12. haha jävligt snat babe ^^ trance/house whatever lixom ;) så d e kanske inte så konstigt att folk inte kan skilja på rockers av olika slag haha.

    jag gillar save her bäst och generation wild, beautiful pain och armageddon ^^ men hela skivan e fan bra!

    SvaraRadera
  13. Äntligen Fredag ! Ha en trevlig helg, ROCK ON !!

    SvaraRadera