24 mars 2010

Lysande Pinky!

Jag-har-en-plan! Nu är det iskall business som gäller -
You scratch my back, I scratch yours.

I vanliga fall brukar jag beklaga mig över min överarbetade själ och stressade livstil men jag orkar fan inte fokusera på något som helst negativt för närvarande. Istället ska jag fortsätta glädja mig åt att jag åker till NYC på tisdag, att jag ska på Metal-spelning med tjejerna imorronkväll efter jobbet, att Jaymz (min australiensiska polare) kommer och hälsar på i helgen och att jag faktiskt har en hel drös med skinn på näsan:) Jag kommer fixa det här också!



Lunchade med Anders idag och vi kom på en grymt bra affärsidé som jag måste spåna vidare på. Det svåraste är egentligen att sätta upp en övertygande affärsplan så att man kan få hjälp med finansiering, men sedan är det mest hårt arbete som gäller för att få det att gå runt. Jga har länge tänkt att jag själv skulle behöva en sådan här tjänst, men det finns ingen som erbjuder den till priser så att en privatperson skulle kunna använda sig av den.

Sedan pratade vi mycket om Metaltown eftersom det börjar bli dax att planera resan t/r (ta bilen eller tåget?) samt boende (vandrarhem eller hotell?) och ta ut semester. I mitt fall gäller även att tjacka biljett för det har jag inte ens gjort än, medan de andra haft sina ett bra tag. Men fint folk kommer sent, eller hur var det?;)

Funderar även på om det kan vara värt att dra till Getaway Rock Festival i Gävle 8-10 juli eftersom line-upen är riktigt schysst och Gävle inte är sådär ap-långt bort.
Framförallt lockar Exodus, Cannibal Corpse, Devildriver, Theraphy? och Deicide som jag väldigt gärna skulle se bland en massa andra härliga rockers i sommarvärmen.

Är det någon av er som ska dit? :)



Vi kör min favoritdänga med irländska Thearpy? på det.

THERAPHY? - Diane



KRAMAR och PUSSAR!


7 kommentarer:

  1. Åh, vill verkligen till Getaway, men har absolut inte råd :/

    sv: Ja eller hur! råsnygg :D

    SvaraRadera
  2. Skulle vilja till Getaway, men eftersom inte alla mina polare är rockfans så blir det förmodligen Arvika istället!

    Ja den låten är också fruktansvärt bra

    SvaraRadera
  3. Getaway Rock vill jag till om jag får råd. Mycket som lockar där förutom de du skrev så vill jag även se Motörhead, Vader och en del annat med :)

    sv: Hela God Hates Us All-plattan är bra ja. Faktiskt var det den som fick mig att lyssna lite mer på Slayer, gillad inte dem så mycket innan. Nu gillar jag det mesta.
    Min blogg kan ibland vara rätt djup tycker jag. i alla fall så blir den inte djupare än den är nu, finns mycket jag inte skriver om.

    SvaraRadera
  4. Blir riktigt avis när jag läser allt du har på gång. Själv inser jag att mitt liv riktigt stannat av sedan jag fick barnen lol. Hoppas du får en skön kväll iallafall. Kram kram

    SvaraRadera
  5. Det blir nog Rockweekend för min del :)
    Ha en bekväm helg !

    SvaraRadera
  6. Getaway Rock Festival skulle jag gärna vilja åka på samt Rockweekend och SRF.
    Gem iiiig pengar ;)

    Gilla kortet på dig med :D

    SvaraRadera
  7. sv:
    Ja, kul är det verkligen!!! :-)
    Jag berättar vidare sen...

    SvaraRadera