27 mars 2010

Den Andra Våldtäkten - The biggest Face Rape

Dålig uppdatering igen men jag har varit nerlusad med
jobb, förkylning och social events.

I torsdags efter jobbet drog jag, Shirin och Marianne och käkade på Café Gränden i Gamla Stan och mötte sedan upp Kati och Charlotte på Madusa för ett par glas innan vi drog på Machinery + Mass Murder Agenda + Ground Mower-spelningen på Debaser Slussen. En hel del vänner och bekanta där, plus att Jaymz och Alex kom förbi direkt från Arlanda, så det blev en mycket trevlig kväll. Efteråt drog jag och Shirin till Anchor för att fortsätta det roliga, dock började min hals krångla igen då och när jag vaknade upp igår morse var jag heltäppt med en hals som kändes som den skars långsamt med kniv så det var bara att jobba hemifrån mitt i all stress, och vila mellan varven. Riktigt ovärt, men det gick faktiskt ändå. Fick en hel del gjort utan en telefon som ringde konstant och andra störnings
moment och jag tror det mesta brådskande kommer vara avslutat innan
jag åker till USA på tisdag.

Lite bilder från torsdagen lånade från Rockspot.se

Charlotte, Kati och jag (sämsta ljuset då:P)


Mass Murder Agenda


Machinery


Machinery


Igårkväll var jag bara hemma och betalade räkningar, la upp månadens budget, tittade igenom deklarationen (som tur är får jag tillbaka pengar i år, förra året fick jag betala 12 lax vilket sög hårt) pysslade om mig själv (duscha länge, smörja in, måla naglarna, noppa bryn etc..), lagade grymt smarrig middag (potatisgratäng och ölmarienerad fläskfilé med svampsås) och sen hade jag och PJ myskväll med Jean Renos "Visitörerna" och ganska nya filmen, en brittisk/amerikansk politisk komedi, "In The Loop" med bl a James Gandolfini. Skitroliga båda två, garvade som fan:P Rekommenderas!



Idag har jag börjat dagen med starkt kaffe och "Uppdrag Granskning", avsnittet "Den Andra Våldtäkten", som sändes i veckan om de två tjejerna som våldtagits av samma kille i Bjästa utanför Örnsköldsvik och som sedan blivit utsatta för något som kan liknas med en häxjakt av högre graden av hela det lilla samhället. Offren har blivit hotade, utstötta och förföljda av fruktansvärda rykten som spätts på och blivit sanningar av både ungdomar och vuxna medan våldtäktsmannen hyllats som en hjälte. Man mår illa och undrar hur detta kan ha fått hända i Sverige? Se gärna dokumentären härSVTPlay och även "Debatt" som sändes dagen efter där även en av de få människor som stöttat våldtagna Linnea genom denna fruktansvärda tid, Amanda, medverkar och pratar om sveket mot hennes vän.
Jag uppmanar alla att gå med i de Facebook-grupper som startats i ändamålet som stödjer de våldtagna flickorna, kräver att de får upprättelse och stöd (även ekonomiskt) och ser till att de som medverkat till att denna häxjakt kunnat fortgå ställs till svars. Ju flera vi blir, desto större blir trycket på de ansvariga att agera. Såhär får det inte gå till och ingen ska behöva vara rädd för att berätta om och anmäla om de blivit utsatta för en våldtäkt eller sexuellt ofredande, och de ska få allt det stöd de behöver i sin omgivning utan att detta ens ska vara diskutabelt.



Skäms Bjästa - SKÄMS!




12 kommentarer:

  1. Sv: Ja, det är riktigt tråkigt att det ska vara så..
    Tack :)

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren :D Och du har en fin blogg du med! :)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar aldrig bry mig om trender och bara köra mitt eget race. Men just sidecut har jag tyckt varit så coolt för att jag sett det på så få personer och dessutom på personer som verkligen passar i det. Nu när ALLA har det känns det mest bara uttjatat.

    In Flames, Volbeat och Corroded bland annat :)

    SvaraRadera
  4. sv: Tack ska du ha! Vad roligt att höra :) Jo sant, är väl för att jag är så ung det känns så, haha. Men är du 30? Gud, det hade jag aldrig trott! Max 25 i min värld :) hehe. Jo precis, man får låta det ta sin tid och aldrig känna sig låst föralltid. Du har pojkvän va?

    SvaraRadera
  5. sv: Haha men LÄTT ;D Ska verkligen försöka bosätta mig i Sthlm en dag. Jag vill faktiskt inte leva i en håla hela livet. Ja dom är ju det <3 ooh så lovely.

    Ja men eller hur! Det måste man också försöka ha i baktanken. Visst, man ska inte ställa in sig på att varje förhållande kommer skita sig en dag - Men ja, du förstår. Aha okej! Oj, men det är ju ett bra drag :D hehe. Jaså, ja det var ju en åldersskillnad i för sig. Och när han är yngre. Man bara det funkar brukar ju åldern inte ha nån betydelse =) Om det inte märks av så värst.

    SvaraRadera
  6. sv: Jo, det är grymt tråkigt att det är så. Ännu tristare egentligen att det är en granne det handlar om, svårt att undvika honom.

    Faktiskt har jag börjat tycka om några andra Slayer-plattor mer, men God Hates Us All är fortfarande en av de bättre tycker jag.

    Jag vet precis vad du menar. Jag var med mycket personligare förut, men det slog tillbaka på mig med. Efter det har jag blivit mer restriktiv, vilket jag inte heller vill vara egentligen. Dock funderar jag på att skaffa en helt anonym blogg parallellt, som ingen som läser min ordinarie blogg får veta om. Får se om jag kommer till skott och startar en.

    SvaraRadera
  7. Jo men är det inte alltid så att man vill ha det man inte har?? Gräset är alltid grönare på andra sidan, no matter vilken sida man är på :) Ha en helskön kväll. Kram kram

    SvaraRadera
  8. btw Visitörerna är skitbra. Vilken såg ni, originalet på franska eller den omgjorda på engelska?

    SvaraRadera
  9. Bra att headern är godkänd. ;D
    Bild på tatueringen är uppe nu !!!

    Jag kommer från Lettland, flyttade hit augusti 2000

    SvaraRadera
  10. Sv; Yeah, mitt favvo också :D

    SvaraRadera
  11. Förjävla underbart! :D

    SvaraRadera