28 mars 2010

The FABULOUS Insight of Pinky

Igårkväll satte jag mig ner och skrev. Skrev ner de saker som jag inte tycker om med mitt liv och försökte kartlägga dem, vad de beror på och om det finns någon gemensam nämnare. Det fanns det, till stor del. Och jag är ganska säker på att nu när jag upptäckt det här och kan vända den pågående "trenden" så kommer jag må så mycket bättre både fysiskt och själsligt.

Me and two of my biggest loves in live - Kati & Jäger



Känner mig fortfarande krasslig så stannade hemma från Kulans fest igår och såg istället på Seth Rogen-gängets "Observe And Report" (inget jag rekommenderar) och HBO's miniserie "Five Days" om en kvinnas mystiska försvinnande mitt på blanka dagen - Väldigt spännande men slutet var lite av en besvikelse. Till det mumsade jag English Breakfast till middag och Ben&Jerry's nya glass-smak Fairly Nuts som nu dykt upp på vårt lokala ICA till efterätt. Min nya favorit-smak tror jag bestämt! :)



Det var lite jobbigt att förlora en timme inatt pga omställningen till sommartid märkte jag, men jag gick väl upp i någorlunda tid i morse iaf och har hunnit käka en stadig frukost, deklarera (himla krångel när man har näringsverksamhet, puh!), städa lite till, diska, dricka några koppar starkt java och sitter nu och små-jobbar samtidigt som jag lyssnar på Helloweens platta "Keeper of The Seven Keys Pt II" som fortfarande är en favorit. Framförallt gillar jag spåren "I Want Out" och "You Always Walk Alone" som jag även nämnt här tidigare i bloggen.



HELLOWEEN - I Want Out


HELLOWEEN - You Always Walk Alone


Sedan ska jag försöka packa det sista inför New York-resan idag också. Det är trots allt bara 2 dagar kvar nu. Det är skönt att det mesta redan finns i vår Brooklyn-lägenhet, inkl tvättmaskin etc, men man måste ju ändå packa ner kläder, några omgångar träningskläder (jag och mamma ska använda gymmet i byggnaden såklart:)), extra trippelbands-mobil (blir alldeles för dyrt att använda iPhonen over there), laptop, några olika par skor, läsning (ska bla hugga in på Lemmys "White Line Fever" och läsa om Dan Josefsson och Egil Linges "Hemligheten"), tidningar jag inte hunnit läsa, necessär med nödvändigheter etc. Tur att man får ha så pass mycket med sig som man får, speciellt eftersom jag har en hel del beställningar från vänner
på prylar de vill ha hemköpta från USA.
På hemvägen kommer jag antagligen ha en hel del att släpa på:)

Sedan måste jag påminna mamma att packa ner den bärbara Phillips-DVDn jag gav familjen i julklapp också så att vi kan kolla de filmer vi vill under flygresan , avskyr de där små skärmarna och skitfilmerna de visar under flygturen annars. Ska hem till henne ikväll på familjemiddag så det blir perfekt. Det kommer vara vara mellan 17 och 25 grader i NYC då vi är där så jag ser verkligen fram emot att kunna gå omkring bara tischa och max en vårjacka och sunnies. Fabulous!



11 kommentarer:

  1. Tror det är bra att skriva ner vad man inte gillar med sitt liv. Jag gjorde nåt liknande och har lyckats vända på lite grejer i alla fall, vilket gjort att jag mår mycket bättre nu än förr :)

    Ha det så kul i "The big apple"

    SvaraRadera
  2. sv: nej men precis, man får ta tillfället i akt! Den var SUPERbra :) verkligen. Konstigt att jag inte sett den innan.

    Precis! Håller helt och hållet med.

    SvaraRadera
  3. Sv: Jo det är väl så.. Men om jag blir för glad så är jag rädd för att skrämma bort honom, och det vill jag inte :/ men men. Kram!

    SvaraRadera
  4. Sv: Tyvärr blir det inte så :/ Hade de spelat i Göteborg så hade jag lätt sett dem igen. Men en resa till Stockholm/Malmö med allt vad det innebär får jag inte ihop just nu. Sen måste jag ju vara lite dryg och dissa dem tillbaka när de dissar Göteborg, igen!

    SvaraRadera
  5. sv: Visitörerna finns en etta och tvåa på franska. Sen finns det en remake på ettan på engelska, men fortfarande med Jean Reno och den andre. Jag har både ettan och tvåan, remaken ska jag med ha nån gång. Men tvåan är minst lika bra som ettan. Remaken är lite sämre, men funkar bra att se den med.

    Har ingen speciell kontakt med några andra grannar som jag vet har kontakt med honom tyvärr. Så det lutar åt att jag får fortsätta tjata :(

    Tycker med att det finns så många bloggar som är av unga och riktar sig mot unga. Svårt att hitta bloggar som din och min, men kolla min länklista, där finns det några stycken i alla fall.

    SvaraRadera
  6. sv:
    Tack!
    Visste du?
    Huuur kan du veta? ;D

    SvaraRadera
  7. sv: Precis! Glass kan man aldrig få nog av! =)

    SvaraRadera
  8. Jag har en 10 månaders Siberian Husky, och vi bor i ett hus i utkanten av Lidköping. :)
    Jag hade faktiskt en riktigt bra promenad idag :)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  9. Hehe, jo jag vet att det går bra att duscha med tatuering, har ju 4 sedan innan.
    Men det är armen, var lite rädd för att råka skrubba skiten ur den. ;P

    Flyttade till Sverige för att mamma träffade en svensk man, så vi flyttade. =)

    SvaraRadera
  10. Ah, ska du också dit!? :) Bor du i sthlm?

    SvaraRadera
  11. Det är tamejfan en briljant idé att skriva ner saker man är missnöjd med...istället för att bita ihop och gå i samma fotspår som jag har en tendens att göra. Hoppas du får trevligt på andra sidan pölen :)

    SvaraRadera