9 augusti 2009

Weisse och Kräftkalas

Igår sov vi ut igen, käkade frukost och tog oss sedan in till stan för ett besök på Gotlands Bryggeri på S:t Hansgatan. Lillebror som brygger öl själv hemma var såklart eld och lågor och jag fick, återigen, insupa ofrivillig kunskap om jäst, malt, humle, drav och smaksättning. Snart kan jag väl lika gärna börja brygga jag också:) Men då blir det vin och inget annat:)

Därefter gick vi i lite affärer på samma gata och sedan besökte vi Hélene på Turistföreningen och köpte lite morots/ingefära/chili-marmelad innan vi åkte och handlade inför kvällens mini-kalas med kräftor, paj, hårt bröd, ostar, gotländskt öl och vin. Riktigt smarrigt och trevligt såklart.



Kvällen avslutades med ytterligare ett parti Alfapet och sedan var det dax för film för mig och Olle; klassikern "Sällskapsresan SOS". Självklart har man sett den 500 ggr men jag tycker fortfarande det hör till att glo på de filmerna när man är här på ön. Efteråt gick jag in till mig och såg amerikanska filmen "2 Days in Paris" om ett par som åker spenderar 2 dagar hos tjejens familj i Paris och hur detta tär på deras förhållande på olika sett p g a olika personligheter och kulturskillnader. Helt OK film med lite komiska drag, inget mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar