7 augusti 2009

...och cykel och bad på Kuppen

I torsdags sov vi länge och åkte sedan ut till vårt andra hus på Kuppen i Herrvik på östraste sidan av ön. Vi tittade till segelbåten nere i Herrviks hamn först, och sedan drog jag och Olle ut på en cykeltur längs havet. Strålande sol, glittrande vågor och små steniga vägar som vi cyklat på hela våra liv... underbart! Därefter fikade vi med macka och kaffe på gården vid huset, och tog en promenad mot hällarna med pappa. Alltid lika vackert med hav av vippigt gräs, tistlar, blåeld och ene. Vid hällarna tog vi alla ett härligt dopp i vågorna - perfekt temperatur och faktiskt sommarens första bad.





Sedan promenerade vi tillbaka till huset, packade ihop och drog hem till huset istan för att grilla - majskolvar, kött, färskpotatis, vitlöksbea och sallad. Därefter spelade vi ett parti Alfapet, jag utklassade pappa och lillebror ;), och sedan blev det film för mig ute i min lilla stuga.

Jag tittade på "Blindness" där New York drabbas av en vit blindhetsepedemi där de smittade sätts i karantän där grupp dynamik och härskartekniker börjar utveckla sig i en skrämmande takt. Julianne Moore är alltid bra, men jag tycker att den här typen av film, om än möjligen mindre rå, har man sett tidigare i olika tappning.



Sedan tittade jag på filmen "Eternal Sunshine of The Spotless Mind" med Jim Carrey och Kate Winslet som de flesta säkert sett, men inte jag förrän nu. Jag tycker den var ganska söt, men inte alls lika bra som jag förväntat mig. Eller, så kan jag ha missat någon subtil poäng, men lite av en besvikelse var det allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar