14 augusti 2009

Tillbaka till kungliga hufvudstaden...

...med ett tungt hjärta.

Vaknade tidigt, packade det sista, gjorde mig iordning, käkade frulle, läste igenom pappas tal till kusinens bröllop och edan var det dax att köra till flyplatsen. Vi kramade pappa hejdå och checkade in. Planet skulle lyfta kl 10 men kvart i kom en kvinna ur personalen och meddelade att planet fått punka, att det inte fanns något reservdäck på flygplatsen, och att vi skulle få ett nytt plan influget från Kalmar inom en halvtimma. Jag och brorsan garvade ganska friskt åt faktumet att man inte har ett reservdäck på en flygplats och hur efterblivina kommunikationsmöjligheterna till denna ö kan vara ibland - inget reservdäck, alltid en motor som "gått sönder" på färjorna och dessutom en krock. Ganska lustigt.

Hursom så fick man 40 kr att fika för på flygplatsen i väntan på planet så det var egentligen inget besvär med förseningen för vår del. Jag passade på att köpa en lyx-magnum-glass med karamell och mandel (riktigt god var den!), en påse nappar och en cola light i fiket för ersättnings-kupongen och satte mig att tjattra med brorsan och läsa Aftonbladet i några fotöljer vid gaten. Runt 11 var vi uppe i luften, 30 min senare hade vi landat på Bromma flygplats och tog oss snabbt hemåt med buss och t-bana.

Väl hemma hann jag knappt innanför dörren innan min lille PJ kom över.
Resten av dagen gick åt till att packa upp, vädra ur, handla mat, sova några timmar och mysa med PJ. Inte speciellt produktivt, men har man semester så har man:) Till middag åt vi tacos och kollade "Yes Man". Eller kollade och kollade, jag somnade efter en halvtimma eller så...som vanligt:)

I onsdags gjorde jag hallonsmoothies till frukost och sen tog vi en promenad och en fika med sojalatte på Espresso House. Sedan lagade jag väldigt sen lunch/tidig middag med kyckling, bulgur, grönsaker och avokadoröra innan jag gjorde mig iordning för att träffa Kati för en AW på Ankaret.



Väl på Ankaret blev det rena julafton då Kati hade med sig presenter från sin resa hem till Tyskland: Nagellack, läppglans, 3 super eyeliners, John Frieda Blonde Hair Cream, samt set med makuppenslar och borstar - allt i mina favoritfärger rosa, svart och zebra-mönster! Gulliga sötnosen! Var väldigt kul att ses igen och få höra allt om Deutschland och Partysan också, önskar att jag själv kunnat vara med.

Efter ett tag kom Pontus och sedan PJ och det blev mycket öl, vin och babbel på ett alltmer crowded Anchor. Många vänner och bekanta och ett härligt drag till Babylon Bombs som lirade. I huvudsak en väldigt trevlig kväll som slutade med en sen promenad hem. Välbehövligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar