14 augusti 2009

Semsterns sista dag...

Gårdagen blev riktigt slapp med pizza, dåliga reality-shows och lite halvångest över regnet som fullkomligt öste ner utanför fönstret. Vid ett uppehåll sprang jag och PJ till affären för att köpa lite dasspapper och kantareller och sedan lagade jag soja/garlic-kyckling med färspotatis och egen kantarell-/champinjonsås. Blev riktigt smarrigt tyckte vi båda faktiskt. Därefter såg vi på ett av mina favoritprogram, "Grannfejden", och sedan blev det filmerna "Göta Kanal" och "På Smällen" med lite avbrott för garv till "Fawlty Towers" innan jag somnade som en stock i PJs famn. Sjukt trött på senaste, det måste vara semestern.

Idag ville jag inte vakna alls men då PJs mobil ringde och han började tjattra fick jag tillsist masa mig upp runt halv 12-tiden. Nu är PJ hemma och tvättar och bokar gig medan jag försöker ta till mig att detta är min sista semesterdag. Det känns som om tiden bara flygit iväg och som om hösten redan är på intågande, vilket känns lite tungt även om man har en hel del prylar att se fram emot.

Pretzeltown nästa helg, Rockspots Piratfest på Anchor, Unearth på Klubben, Hardcore Superstar på Tyrol...listan kan göras lång som tur är.






Nu ska jag ta mig en kopp java till och fundera lite över höstens samt planera. Vore även bra att styra upp en städning och lite sånt innan PJ kommer tillbaka med påsar från bolaget med lite dricka till vår grillning ikväll (såvida vädret inte sviker igen).

Imorron ska jag upp tidigt och åka ut i Skärgården med Elin och Erris för att fira Elins födelsedag o sedan har jag bara ett par timmar emellan innan jag ska ut till Täby på födelsedagsfest hos indianen på kvällen så det kan vara en bra idé att inte sörpla i sig för mycket vin ikväll.

Dessutom är jag frukansvärt trött fortfarande och lite halv-chockad över ett sms jag fått idag, men det blir nog bra det här tillslut.

Stora Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar