14 augusti 2009

Antik-Runda med dricke

I söndags sov vi ut och åkte sedan på antik-runda kring Visby-;Tofta-;Klintehamn-hållet. Mycket fint att titta på men inte speciellt mycket jag kunde tjacka eftersom min lilla etta innebär vissa begränsningar. Vi passerade även lilla Smaklösa-muséet, öns största skeppsättning, hotellet i Djupvik och Jesper i Klinte där vi hämtade pappas färdigjästa Gotlandsdricke.

Väl hemma drack vi kaffe och spelade ett parti Alfapet på gården innan middagen som blev calamares med ris för min del. Mycket gott! Sedan lirade vi några partin Hotell innan jag gick ut till mig för att kolla lite "Insider"-dokumentärer på TV3 Play.

I måndags sov jag ut ordentligt. Jag fick inte en blund under hela natten p g a det krafsande odjuret så när jag väl somnat och vaknat igen kring ett var var jag som en zombie. Snabb frukost och sedan lite loppis-shopping på Farbror Fynd (blev dock inget fynd för mig), lite browsing på Rusta (köpte tvål, tops, purse size våtservetter, kryptoniter, salta grodor, stavmixer och svart plastbunke) och sedan en tur på Lindex (strumpbyxor) och Clas Ohlsson där jag köpte den efterlängtade locktången.

Därefter körde vi hemåt och jag la mig för att läsa och vila lite medan pappa tände grillen. Det blev grillad fläskkarré, majskolvar, färskpotatis, vitlöksbea, Wisby öl och dricke till middag, lika gott som vanligt. Därefter kollade vi allihop på "Beck - Sista Vittnet" innan det var dax att packa det sista inför hemresan och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar