31 augusti 2009

JOLLY ROGER, BECK, INVALIDO

I fredags tog det sjukt lång tid att komma hem från jobbet. Fullsmockad t-banevagn som lukade gammal svett, immig av allas andedräkter, och en buss nr 4 som envisades med att aldrig komma. Då den behagade dyka upp efter en kvarts väntan blev den genast proppad med folk och retliga människor utan liv som skulle börja tjafsa med varann om plats samtidigt som bussen verkligen segade sig frami trafiken. Djupa suckar.

Väl hemma hade PJ som tur var varit på bolaget, städat och diskat och jag tog en snabbdusch och fixade mig i rekordfart innan Shirin och Kati kom över med mat och dricka. Efter ett tag kom Pontus också och vi lyssnade på Bloodbath och umgicks hos mig tills det var dags att bege sig till Kingstowns källare och nya Metal-klubben Jolly Roger. Många välkända ansikten, vänner och bekanta hade samlats och det blev en riktigt trevlig kväll. Jag och och PJ tog en halv-skum bulle tillbaka till mig runt halv 2-snåret och det är ungefär så länge jag pallar att vara ute nuförtiden. Kan det vara så att jag börjar bli gaggig? :S



Lördagen blev riktigt seg. TV-serier ("Dexter", "Black Books"), lång frukost med färska frallor, grönsaker, KRAV-te och yoghurt och läsning för min del. Sedan tog vi en promenad ner på stan där jag köpte en stor godispåse på godisaffären nere i Hötorgets T-bana innan vi gick och svullade på MackyD för första gången på bra länge. Visst var det gott men nu har man uppfyllt Donken-kvoten för en bra tid framöver som tur är.

Därefter gick vi på bio och såg nya "Beck - I Stormens Öga" som faktiskt var helt OK. Jag är ju ett riktigt Gunvald-fan så jag fick självklart en efterlängtad dos. Dock var filmen som de flesta andra "Beck" naturligtvis och jag kanske hellre hade sett nya Tarantino-filmen "Inglorious Basterds" som det var tänkt men jag vill inte behöva nöja mig med sunk-platser p g a en populär film så det får vänta tills hysterin lugnat ner sig.


Dock så började jag under filmen få riktigt riktigt ont i hela höger axel och arm som nu är inflammerad och ger mig ett riktig smärta. Det har bara varit att knapra smärtstillande, smörja in sig med smärstillande kräm och få massage av PJ. Sover riktigt dåligt p g a smärtan och det är verkligen en dåligt timing för något sånt här med tanke på den arbetsbelastning jag är under för närvarande.

Söndagen gick därför åt till att vila, sova, vila och sova tills jag vaknade vid 17:30-snåret igen och PJ och jag gick och handlade frukost och tacos-ingredienser till en enkel middag med ostgratinerade nachos, kryddiga kräftstjärtar i tomatsalsa, blandad sallad och guacamole. Vi kollade lite på ett avsnitt "Insider" och några avsitt "True Horror" om vampyrer, varulvar, demoner och häxkonst innan jag somnade som en baby i PJs famn till "Frasier".



Idag pallade jag mig knappt igenom jobbdagen p g a smärtan i armen och axeln men på något sätt gick det. Man får se till att göra så mycket med vänster hand/arm som det bara går.
Till lunch blev det fil med physyillim-, sesam-, och linfrön samt pumpakärnor med en tomatmacka och en kopp kaffe, det fick räcka. Runt 14-tiden hade vi fika med anledning av att en kollega lämnar oss och det var ganska känslosamt - känns som det försvinner människor hela tiden och det är klart att man blir påverkad.

På vägen hem handlade jag lite nödvändiga badrumsgrejer och sen möttes jag och PJ upp för att handla middagsmat. Det blev öl- och vitlöksmarinerad fläskfilé med färskpotatis och hemgjord kantarellsås med vitt vin. Riktigt gott såklart, och även en matlåda över till mig.

Fick de här kok-böckerna av Expressen då vi hade möte med dem förra veckan. Passar mig utmärkt eftersom jag gärna vill ha lite mer utmaning och tips på vad man kan mecka ihop i köket. Framförallt traditionell Sydamerikansk mat ska bli kul att testa.


Nu är det dax för men smärtstillande och sängen. INVALIDO!

Godnattkramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar