4 september 2009

MAMA KATI VISIT och TGIF!!!

Fruktansvärd vecka jobbmässigt. Jag tror inte jag varit så förbannad och chockad på länge, men som tur är så kan det bara sluta på ett sätt: bättre. Så man får helt enkelt bita ihop och stå ut just nu, något annat alternativ finns inte.

I tisdags mötte jag Annie en snabbis efter jobbet för tjejsnack och chai latte-fika på Espressohouse. Alltid lika trevligt att träffa gos-nosen och få lite update. Efteråt rusade jag hem för att hjälpa PJ med tvätten och sen blev det micro-pizza och paj framför TV:n - helt slut.

I onsdags hade vi vår ordinare AW på Anchor; Kati, Shirin, Låtta och jag. Dock var det en speciell AW då Katis mamma och moster som är på besök från Tyskland denna vecka var med. Väldigt gulliga ladies och det var superkul att träffa dem verkligen:)
Efter ett tag rörde sig Kati, mamma och moster hem mot Lidingö och vi andra blev joinade av Mange och Rickard. Jag tog en Croque Monsieur och roade mig med att irritera sällskapet med ett ABBA-medley (ibland kan man ju bara inte låta bli att driva med sig själv:P) innan PJ till slut kom förbi efter sitt rep och hämtade upp mig runt 22-snåret.
Vi tog en promenad hem till mig och jag köpte en färsk ioch saftig morotskaka i cellofan på 7-Eleven som nattamat. Supergodis.

Jag har haft riktigt ont i höger arm och axel denna vecka och i torsdags hade jag verkligen ont överallt så det var bara att stanna i sängen och vila. Jag fick hem en hel kartong film från jobbet i onsdags: "21 Grams", Pedro Almódovar-Box, "Går du med Mig Då", "The Wrestler", "Genova", "How To Lose Friends And Alienate People", "Flamman och Citronen" och "Two And A Half Men S5" som jag därförvalde att plöja i horisontalläge alternerat med att läsa igenom mat-magasin, kokböcker och Aftonbladet mest hela dagen med lite avbrott för mys med PJ som satt hemma och pluggade Kemi. Jag minns en del från gymnasietiden på Naturvetenskapliga, men jag kände mig ändå riktigt ringrostig då han började rabbla lösningar, basisk, sur och fällning.

Runt 17 började vi städa lägenheten, rensa ur skafferiet, göra plats för PJs kläder i garderoben, kasta returpapper i återvinningen, diska, vattna blommor, panta och handla för middag och frukost.
Sedan lagade vi fantastisk spaghetti med special-köttfärsås med matlagningsgrädde, vitlök, champinjoner och knaperstekt bacon toppat med färskriven parmesanost. Riktigt, riktigt gott blev det. Vi kollade nya säsongens "Lyxfällan" och "Grannfejden", mumsade på lite färsk nätmelon och papaya och somnade ganska snabbt till Disc 2 av "Two And A Half Men S5".

Imorse var det riktigt hårt för oss båda att stiga upp men det gick tillsist att masa sig iväg i smådugget. Slängde i mig en rågmacka med tomat på jobbet, jobbade intensivt fram till 11 och då hade vi avskedsfika för MD:n som nu tyvärr slutar hos oss här på kontoret för att ta över Schweiz istället. Det kommer att bli tomt utuan den lilla belgaren, men jag hoppas att han kommer och hälsar på oss här då och då. Avskedstalen både från honom, Marketing Team och VD var fina och vi fick även god fika med bullar, prinsesstårta och belgisk chocklad till en vin PP-pres och presentöppning. Spektaklet var inte över förrän 12-snåret så nu har jag slängt i mig en lunch med rester från igår och ska återgå till jobba klart det mest brådskande innan helgen.

Skulle ha tagit en fika med C efter jobbet men då han har hunden blir det för tight eftersom PJ fyller år och jag gärna vill umgås med honom då. Får nog därav även skippa spelkväll hos Låtta + Jolly Roger och JD-hinkning med Mustasch-killarna på KGB, vilket är lite synd men de kommer ju ändå och lirar snart igen och Låtta, Kati & co hoppas jag på att träffa ute i natten imorron. Vad det blir för mys ikväll vet jag dock inte ännu, men PJ hade önskemål och thai-käk och vila efter en killer-dag med lab på KTH så det lär bli något i de banorna.

Nu ska jag återgå till artwork, mitt java och söta franska popen jag blastar i lurarna idag.
Emilie Simon, Keren Ann, Coralie Clémont and Camille.

Här kommer ett par godbitar just for you:)

Emilie Simon - Desert



Camille - Ta Douleur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar