27 augusti 2009

Nervsammabrott, filmfrossa, paltkoma...

Vilken jäkla vecka. Inte nog med att man är gravt nedstressad som det är, nu har det dykt upp annat på jobbet som gör att pressen är ännu större. På skivbordet har man 3 överfulla "To-Do"-listor, högar med jobb som är brådis och femtielva postitlappar som man måste ta itu med "asap". Man har ont i lederna och ryggen och det svider i ögonen av att ha stirrat på en dataskärm så länge...Man har kortslutning i hjärnan och slut på energi och känner att snartf år man ett nervsammanbrott. Men trots allt detta så har man inget val än att orka sig igenom varje arbetsdag...hur långdragen och smärtsam den än må vara. Att den här helgen är väldigt välkommen är en smärre underdrift.
P g a detta har jag varken haft tid eller ork att ägna mig åt några större utsvävningar efter arbetstid. Jag har mest kommit hem och umgåtts med PJ som suttit med sitt KTH-pluggande.
Vi har ätit och druckit gott: Hemlagad Pad Thai med ekologisk äppeljuice, kallrökt lax med färskpotatis och gravlaxsås, kräftor och gott bröd, saffransdoftande mustig fisk- och skaldjurssoppa, vattenmelon, vindruvor, brie, gorgonzola, chocklad och tiramisú.

Sedan har vi såklart skjöljt ner alltihop med massiva mängder cola zero och KRAV-te till en massa TV och film.

En film vi såg var "OR"; en israelisk film from 2004 om Or och hennes liv med en mor som prostituerar sig på stadens gator. En väldigt utelämnande och stark film som verkligen slog an en ton av obehag i kroppen, men trots detta känns viktig att se.
En annan film vi såg var komedin "Role Models" med min favorit Sean William Scott i en av huvudrollerna, där två polare som säljer energidryck blir påverkade av sin egen dricka, råkar i trubbel och får välja mellan fängelse eller att agera "kamratstödjare" på ett ungdomshem. Riktigt rolig på sina ställen och fyller absolut sin funktion som lättsmält feel good-rulle.


Vi försökte även kolla på en film som hette "27 dresses" med Katehrine Heigl i huvudrollen, men där gick gränser för vad vår gag-reflex skulle kunna tåla så vi bytte snabbt över till "Black Books" igen.

Dock har vi just nu bara en gammal tjock-burk att glo in i eftersom jag nu fått lämna in min fina vita Samsung LCD-skärm på reparation efter att det uppstått en skugga i bilden. Riktigt trist. Hoppas att jag får en ny eller lagad skärm kostandsfritt iaf så jag slipper köpa en helt ny TV. Det skulle kännas riktigt onödigt.



I och med stressen på jobbet har jag inte haft varken tid eller ork att ta speciellt mycket till lunch utan det har mest blivit att slänga i sig en macka och en kopp java, men jag har dock hunnit använda tiden till att skaffa en ny schysst svart t-shirt BH på H&M och de snygga stövletterna med kilklack som jag skrev om tidigare. Så nu ska det väl gå att traska de 40 minutrarna till jobbet i schyssta dojjor och samtdigt känna sig lite mer kontorsklädd.

Efter mitt besök hos Karin i onsdags på Stureplan hann jag också med att slinka in på Lagerhaus och köpa en liten present till PJ i en söt liten svart "monster-påse":
Tenta-te (Svart te med smak av grädde, jordgubbar och röda sockerhjärtan) och plugghäst-piller. Tyckte det var lite gulligt. Köpte även ett par lakrits-ljus för de luktade så härligt.

Nu har PJ precis kommit hem från några öl på Carmen och tagit med lite cola light och chirre till mig så nu ska vi snart kolla film ("Kenny Begins" eller "Killer Room" kanske?) och mysa lite innan det är dax att sussa.

I helgen är det Stockholm Ink BashMünchenbryggeriet, men jag tvivlar på att jag kommer gå i år. Jag känner mig lite opepp på att betala så pass mycket i inträde och stressa runt som jag gjort tidigare år. Det vore kul att se Lizard, men Tara Mi Sioux Burlesque Show ska jag se senare i höst och dessutom hinner man varken tatuera eller pierca sig samt icke heller gå ut efter med en helt nygjord skapelse som är ett öppet sår i princip, och det känns ju sådär.


Speciellt eftersom jag och tjejerna ska kolla in nya Metal-klubben Jolly Roger K2 imorgonkväll, efter lite mat och vin hos mig. Ska bli riktigt kul att se om det kan bli något bestående, kanske ett nytt stammishak? Sen lirar även Tad Morose på nya klubben The Cave som öppnar i Sumpan i imorgon, men det hinnar jag nog tyvärr inte till.



På lördag ser jag helst att man har en lugn skön dag med kanske lite fika och promenad, middag och sen bio med PJ. Kan vara skönt att inte festa bort hela helgen bara för att man skulle kunna...

*STORA GODNATT KRAMAR*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar