10 augusti 2009

Frida's Secret

Det skönaste med att ha semester hemma på "landet" är ju nästan att man kan skita i smink, extensions, nagellack och obekväma outfits.

Man glider istället runt i en härlig och bekväm sfär av ren och fräkning hud, axellångt självlockigt hår, naglar med flagande rosa nagelkladd och luftiga tunikor och klänningar.

Helt underbart är det.

Jag tror att jag ska ta med mig en bit av slacker naturale-mentaliteten tillbaka till Stockholm imorgon - men nu är det dags att måla tånaglarna, smörja in sig och noppa brynen :)
Bästa lacket är Mavalas i färgen "La Paz" utan tvekan - min sommarfavorit sedan flera år.

Sen är jag ju världens sucker för Victoria's Secrets Vanilla Lace Hand and Body Lotion sedan tio år tillbaka. Jag får ofta frågan om vilken parfym jag har på mig eller var jag köpt den men det är faktiskt endast den här lotionen som är hemligheten och inga svindyra märkesdroppar.
Den luktar fantastiskt gott och kvinnligt och gör huden otroligt smidig och mjuk. Tyvärr finns ju inte några VS-butiker att finna utanför USA, men jag brukar be vänner och familj som reser over there att köpa hem några tuber till mig. Det går att beställa online, men det kan vara ganska riskfyllt vad gäller tull och frakt så jag skulle avråda från det - däremot kan man kolla igenom sortimentet och be andra köpa med sig. Ganska billigt och mycket för pengarna:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar