5 augusti 2009

Back To My Roots

Nu är kl halv två och jag och brorsan har vaknat för någon timma sen och har sörplat java och mulat mackor och fil. Solen skiner från en klarblå himmel här på ön och jag har vaknat flera ggr den under morgonen p g a något djur grävt och levt om under vårt gästhus. Har fortfarande inte lyckats komma på vad det lilla odjuret gömmer sig.

Nu sitter jag och lyssnar på Birthday Massacre, Agalloch, Cathedral och Live ackompanjerat av en till kopp java och funderar på livet.

De flesta som känner mig vet att krogbesök och fest endast är en liten del av hur jag vill leva mitt liv utanför mitt jobb. Jag saknar att vara närmare naturen och känna friheten. Jag saknar havet, jag saknar de öppna ytorna och att bara få vara.
Det är sådant man upptäcker när man får lite distans, och den här gången känner jag att jag måste lyssna till hjärtat och göra vissa förändringar.

Jag kommer ta upp mitt musikskapande igen, börja måla mer, fokusera mer på träning jag tycker är kul och ägna mig åt fler aktiviteter som inte nödvändigtvis innefattar nån form av fest.
Det ger så mycket mer substans åt livet, och jag saknar det.

Man kan nog säga att det är dags att jag återvänder till mina rötter och odlar nya skott, skaft, blad och blommor.

Nu är det dax för en dusch, lite mys i solen och en till lyssning på Lacuna Coil's nya platta "Shallow Life" där jag tycker den här låten passar extra bra just nu:

LACUNA COIL - I'm Not Afraid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar