26 juli 2009

Semestern är här!

Sista dagen på jobbet innan semestern var väldigt krävande så min kropp redan var i semester-dvala. Var tvungen att ta lite sovmorgon, slänga på mig lite kläder o släpa mig till kontoret.

Tror att jag fått klart det sista som behövdes innan semestern. Lunchen tog jag, Anders, Norrbacka, Mehran och Cissi på Sportbaren Offside, där jag mumsade i mig grillad lax med potatisklyftor och tzatsiki. Riktigt gott var det. Sedan spelade jag och killarna lite Rockband innan det var dags för ett sista ryck med arbetsuppgifterna. Innan kl 17 hade jag avslutat, städat skrivbordet, pantat alla tomburkar som tillkommit p g a mitt enorma intag av Cola Light och gått till bolaget för att köpa vin.

Sen blev det hem o duscha innan Kati kom över för dricka lite och göra oss iordning. Runt halv 9 var vi på Anchor där vi stannade hela kvällen och träffade vänner, pratade business, såg Gemini Five lira och drack drinkar. En mycket trevlig kväll.

(Några pics är lånade från rockspot.se)


Igår tog jag det lugnt under dagen och pysslade hemma innan jag vandrade över till mamma på middag. Kycklingfilé med färskpotatis, persiljesmör, rödbetor och sallad samt fördrink och lite vin - läskigt gott. Därefter såg jag lite "Family Guy" med två brorsor som var över och sedan blev det kaffe och Marabous nya "Sommar"-choklad med jorgubb. Riktigt god var den faktiskt. Till det såg vi på filmen "North Country" med Charlize Theron som faktiskt var riktigt sevärd. Man blir dock mörkrädd av de äkta male chauvinist pigs som figurerar i den rullen och riktigt förbannad på vad kvinnor fått utstå i många sammanhang genom åren.


Idag har jag sovit ut, gjort english breakfast med java till och håller på att fundera lite över kvällen; Hysterica lirar på Anchor och nu när man har semester skulle det inte vara helt fel att gå och ta sig en titt. Kanske med lite vin i parken innan eller så.

Nu är det städning och att sy nya extensions som gäller.

Tjingeling för now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar