13 juli 2009

Moanday Bloody Moanday

I lördags käkade jag en snabb English med svart kaffe till innan Anders kom och hämtade mig. Vi drog först till Heron och MediaMarkt, där dock det mesta man ville ha var urplockat (speakers till laptopen, rosa iPod...), och därefter Skärholmen Centrum där vi gick i affärer (blev ett par trekvartsbyxor och ett par örhängen för mig), drack sojalatte och även tog en sushi-lunch.

Sedan bar det av hemåt för ombyte och sedan direkt iväg till Hendriksdal för att fira lilla Emilia som fyllde 3 år. Trevligt att träffa familjen och den lilla födelsedagstjejen som blev som allra gladast över doktorsväskan. Vem vet, vi kanske har en framtida läkare i familjen? :) Vid halv 7 tog jag en bulle till Caliente för en mycket trevlig middag med Christel, Cissi, Camilla, Lisa och Kat. Blev även några glas rosé och en obligatorisk Strawberry Daiquiry på det. Vid kl 22 tog oss jag och Kati till Ankaret för att fortsätta kvällen som slutade senare än jag trott....

Dagen efter träffade jag min söta Annie, äntligen, för en fika med bakis-sallad på Noco. Mycket behövligt, mycket trevligt, och oftare skare bli! :)

Idag försov jag mig som ett as. Kom inte ur sängen förrän kvart över 8 och då blev det att göra iordning sig snabbt som attan och börja promenaden till kontoret. Blev inte allför sen dock och jag hade en Allévo-bar i väskan som jag kunde sluka till frukost. Lite java och metal får en på bättre humör, även på en måndag, så det körde jag på stenhårt. Till lunch blev det grillad kyckling med pizzasallad och saffransdipp, och jag jobbade inte över längre än till 17:30 så det måste väl vara något typ av framsteg. Fick ett "Vänner"-förkläde av Malin idag som jag kan ha när jag bakar, och gick även och bytte byxorna jag köpte i lördags (eftersom de var för stora...hur nu detta är möjligt?) mot ett par vita tygsneakers som jag kan ha när jag promenerar.
Nu ikväll har jag bara tvättat, lagat middag med färska kantareller och sitter nu och smider lite Pink Guerilla-planer. Det kommer planeras en hel del kul kan jag meddela:)

Den här veckan kommer bli ganska intensiv den med om jag känner mig själv rätt. Massa fikor, ärenden och massor av jobb. Behöver jag ens nämna att jag redan längtar till helgen? :)

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar