17 juli 2009

Noco, Vasa, Primo och Ancho

Veckan har naturligtvis kantats av fantastiskt mycket jobb, men även en del nöjen.
I tisdags träffade jag min härliga Annie för en sojalatte och chai på Noco, och i onsdags tog jag en fika i Vasaparken med fina Nathalie innan jag mötte upp familjen för middag på Primo Ciao Ciao på Odenplan. Jag åt en riktigt god Pappardelle Limone med Scampi och rostad vitlök och tog ett gott glas rött till.


Igår körde jag, Kati och Alexis en liten AW på Anchor och ikväll är jag bara hemma och tar det piano. Jag har skurat köks-och badrumsgolv, dammat och käkat lite gott plock av taleggio, brie, nötter, frukt och majskolvar. Jag har även blivit helt besatt av Cola Light/Zero på senaste så nu sitter jag och sörplar på 3:e litern för dagen. Det är inte klokt, jag måste verkligen ta tag i det här:)
Sedan ska jag prova ut outfiten inför Mackans 30 års-fest på Vieille Montagne imorgon vid Söder Mälarstrand. Jag har köpt ett nytt, svart babydoll-linne på rean på MQ och även en snygg svart kosym-väst från H&M, så något av dem får det bli med mina höga stövletter till.

Nu har jag även sett "Uppdrag Gransknings" Sommarspecial på "Milleniummiljonerna" som rapporterar om konflikterna kring förvaltandet av avlidne författaren Stieg Larssons miljoner. Man blir mörkrädd när man ser hur hans far och bror försöker roffa åt sig av något de, men största sannorlikhet, inte alls borde ha rätt till.
Se den under denna länk:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar