11 juli 2009

Premiär-lejon

Igår gick jag med några från jobbet på Galapremiären av "Harry Potter And The Half Blood Prince"Rigoletto med efterfest på Östermalmshallen.



Filmen har jag ju sett innan men det var skönt att även få se den textad eftersom den innehöll en hel del HP-termer som kan vara svåra att förstå annars. Dock passade jag på att ta en tupplur mitt i filmen för att ladda batterierna. Är det någon som undrar om jag gillar att somna på andra ställen än i sängen? ;)

Goodiebagsen var ganska välfyllda med Harry Potter merch, DVD, godis, Vitamindryck, affisch och erbjudanden, och man fick även popcorn såklart. Hela Rigoletto var dekorerat i äkta Harry Potter-anda och det var röda mattan med fotografer, fans och hela kittet. Lite speciellt var väl att tvillingarna Phelps från Harry Potter-filmerna var där och höll lite tal, hälsade och kramade om fans på röda mattan kvällen till ära.



Sedan var det mat (lax, skagen, bröd, brie, potatissallad, skaldjurspaté, sallad etc), dryck (blev bara 2 glas vitt för mig) och "kändis"-mingel på efterfesten i Östermalmshallen. Alla var dom där - Schenkenberg (som såg riktigt risig ut), Pråmell, Johan Ulvesson, Helena Bergström, Kristian Luuk, Björn Kjellman, Arne Weise, Sissela Kyle, Börje Salming, Lars Frölander, Fredrik Kempe, Annika Jankell, Pekka Heino, BWO-Martin, DeeDee, Bengt Frithiofsson, Ronny Svensson (självklart i obligatorisk Hawaiiskjorta), Andreas Carlsson (solbrillor i mulet och ösregn frenetiskt tuggummituggande...I say no more), Dhani med flickvän Natascha Peyre (som envisades med att fotografera fast man inte fick ha kamera med sig in ens samt körde på sitt vanliga övertupperade barr), Rednex-Annika, Idol-deltagare, gamla avdankade Big Brother-medverkande (Olivier De Paris...har han någonsin åstadkommit något?), Blondinbella och Kenza med posse, "Bonde Söker Fru"- Peter med sin nya kille... you name it.

Men kvällens stora wannabe och gag-reflex-stimulator måste ändå varit tidigare "Ensam Mamma Söker"-deltagaren Johanna Toftby som betedde sig som en diva och smörade och kindpussades til höger och vänster. Det var riktigt tragiskt att se.

Bilder från röda mattan hittar ni här:
http://www.sthlmsfinest.com/imageGallery/?igid=5530

Jag var dock hemma ganska tidigt, runt tolvslaget i äkta Askungen-anda, och somnade som en stock. Det var ytterst plågsamt att behöva gå upp igår och jag försov mig men tog ändå min 40-min promenad till jobbet och kom snart igång på kontoret med en Allévo-bar, java, cola light och Yggdrasil. Lunch med Anders på Pepitos (kyckling och bulgur as per usual) och sedan några timmar mer jobb innan A gav mig skjuts hem kring 16-snåret. Igårkväll blev det endast vila (somnade som en baby direkt då jag kom hem) och film (bla "The Dutchess" med Kiera Knightley som var helt OK) hemmavid.

Behövde verkligen en kväll att vila upp mig, men samtidigt känner jag mig inte utvilad idag som jag trodde och Anders kommer snart o hämtar för vår shoppingtur på MediaMarkt. Direkt efter bär det av till morfar för att fira min guddotter och direkt efter detta ska jag möta upp tjejerna från jobbet plus vänner på Caliente för en härlig tapas-middag och Strawberry Daquiries. Sen blir det att möta J på en drink på Ankaret och sen vet man andrig vad som händer.

Dax för dusch och frukost, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar