1 juli 2009

Lill-lördags-stek

En ytterst stressig och intensiv dag på kontoret med otaliga koppar java och vatten i stekhet atmosfär. Avslut med Karin inför sommaren kl 15:30 och sen en snabbisrunda på Lagerhaus där jag även sprang på Vic. Köpte en ny kökshandduk, skull spunge, några krokar och iskuber i form av små söta guldfiskar fick det bli innan jag skyndade mig till Coop för att köpa tvättmedel innan tvättstugan (kommer behövas imorgon igen).
Igår förberedde jag sushiriset för att kunna svänga ihop några makis ikväll men nu är kl redan 22 så jag får se om jag orkar. Värmen gör mig helt loj - jag sover dåligt och vill helst dyka ner i den där isvaken hela tiden. Fick bli två glassar på ICA ikväll eftersom jag fick beslutsångest - Lakritspuck och Magnum mandel (varför bryta ett vinnande koncept?) - och en 1.5 l cola light att (försöka) släcka den ständiga törsten med.

Nu sitter jag och lyssnar på Theatre of Tragedy och kollar lite halvt på 3:ans nya program "Sex Education"...har inget grepp om ifall det är bra eller inte än.
Sedan håller jag på och kollar upp resor till Argentina - för någon gång ska jag tusan iväg.
Jag har längtat väldigt mycket efter att få se Buenos Aires framförallt och varför börja planera redan nu? :)
Observera att jag inte ens har ett uns av min semester om 3,5 vecka planerad än ;) Underbart!

Imorgon blir det alltså en omgång i tvättstugan efter jobbet, grovstädning av lägenheten (behövligt), och på fredag har jag och Kat planerat picnic med lite peeps i Tanto om vädret tillåter - alla välkomna:)

Nu blir det tillbaka till TV:n och kanske en film lite senare - tog hem ca 15 nya rullar från jobbet häromdagen så ikväll kan det bli antingen "Blindness" eller "Frozen River". Den som lever får se:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar