6 juli 2009

Tanto, Tuya och Rocks!

Helgen har varit ganska intensiv.
Picnic i Tanto och sedan utgång på Anchor på fredagen med härliga människor.
Kulan och min skrevande jordgubbe i Tanto;)



Middag och film (mongoliska rullen "Tuya's Wedding") med familjen och syster, som är hemma från Sydney, en månad på lördagen, och därefter en snabbis till Rocks i ett spiknyktert tillstånd. Dock pallade jag inte mer än en timma där eftersom jag blev helt utmattad av att umgås med alla fulla människor - Man måste verkligen vara total-förfriskad själv för att palla det har jag förstått nu:) - så vid halv 2 var jag hemma igen och somnade till några avsnitt "Two And A Half Men".

Söndagen blev mest seg dock. Lagade english, städade, kollade på tramsiga amerikanska såpor och snackade med folk. Ägnade en del av kvällen till att skriva ner vilka mål jag har i livet och delmålen på vägen dit samtidigt som jag försökte lägga upp en plan HUR jag ska nå dit.
Det är verkligen inte det allra lättaste jag kan säga, men jag har viljan och driven att lyckas, det är jag övertygad om. Är det något man vill ändra på i livet är det lika bra att ta tag i det på en gång och inte dra ut på det. Mañana Mañana - my ass!

Idag tog jag min 40 min-promenad till kontoret, pimplade java som en gnu (trots min magkatarr som gör sig alltmer påmind) och jobbade undan det mest akuta innan lunch (som blev kycklingfilé med bulgur från Pepitos). Eftermiddagen flög iväg som vanligt och kl 17:30 lämnade jag kontoret jag för att möta A-Lo för en soja-latte på Espressohouse. Underbart trevligt att träffa honeybuns igen. Kommer sakna henne väldigt mycket nu när hon flyttar till La La Land, men är väldigt stolt över att hon vågar göra det som många inte gör; följa sin dröm fullt ut.
Väl hemma gjorde jag sesam-lax med smörstekta champinjoner och feta, riktigt gott blev det, och nu sitter jag och påtar lite med boken och lyssnar på Alcest.
På onsdag blir det fika med Natta, på torsdag fika och business planning med Kat och till helgen blir det att gå på bio, kanske ta en tur i Skärgården med tjejerna, fira min lilla guddotter Emilia som fyller 3 år och sedan ta med Kat på förhandsvisningen av "Harry Potter And The Half-Blood Prince" på Rigoletto på söndagen. Mitt i allt detta ska jag även hinna med att dra till MediaMarkt med Anders, lämna in min Samsung LCD-skärm på SIBA för reparation och hinna hälsa på morfar. Och inte nog med det så har jag grejer att göra på jobbet så det räcker och blir över.

Det viktiga i allt detta är trots allt att försöka att inte stressa, trots alla stressmoment, och se till att ta hand om sig själv. Det är något jag märkt att jag lätt glömmer i tider som dessa då man bara kör på som en jäkla Duracell-kanin och i samma veva riskerar att köra över sig själv. Och det är det absolut inte värt. Man har bara en kropp och en själ och de ska man ta hand om ordentligt - avsett yttre omständigheter.

Här kommer förressten en bild på dagens frukost. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar