29 juni 2009

METALTOWN 2009 och första riktiga sommarveckan

En hel vecka har gått sedan jag haft tid att skriva så nu är det minsann dags för en rejäl update.

TISDAG

Var meningen att jag skulle mött Natta för fika men var tvungen att jobba över (igen). Har så fruktansvärt mycket att göra på jobbet nu, det är som om Q4 startat flera månader för tidigt i år. Blev hem och stupa i säng efteråt.

ONSDAG

Jobbade som en gnu med avbrott för snabb sallads-lunch. Sedan hade vi sommarfika med jobbet klockan 14 då vi fick lite merch - jag tog ett Terminator Salvation Dog Tag USB 1GB minne, det kan väl vara bra att ha iaf. Därefter drog jag till Karin för nästsista gången och efteråt tog jag en shoppingrunda i City för att införskaffa lite nödvändigheter. Det blev Kanebo-puder, Elizabeth Arden Eight Hour Stick, ett par svarta festival-boots och ett par höga ankelboots.

Dessa blev det


När jag var på väg hem ringde Vic och ville ses och ta några glas så jag skyndade mig hem för att byta om, slänga i mig lite käk och möta upp henne i Gamla Stan. Sedan gick vi till Debasers uteservering och lyssnade på skön musik, snackade och drack en kanna Pimms i kvällsolen.

Sedan tog vi en sväng förbi Kelly's och sedan varsin supberb drink på Vampire Lounge - en 911 glassdrink med Bailey's, daim och annat smarr för min del. Efter vampyrgrottan tog vi ett glas rosé på Pet Sounds innan vi tog oss hemåt i natten efter en mycket lyckad kväll.

Vår kanna Pimms



TORSDAG

Stress på jobbet (igen, yes!), snabb Pepitos-lunch och systemet med Anders. Jobbade över till kl 19:30, släpade mig hem för att käka middag och packa klart och stupade sen i säng alldeles för sent. Den natten då King of Pop dör är ingen vanligt natt...

R.I.P. Michael Jackson (1958-2009)



METALTOWN (Fre-Sön)

Fredag Kl 04:30 kom Anders upp på en snabb kopp kaffe, sen började vi vår färd mot Göteborg och Metaltown. Metal på hög volym, kaffe och frukost på Donken Drive-Thru - det är grejer det!
Runt 10 var vi framme i Götet och stekhet sol.

Följande dagar bestod av mycket sömn (!), dricka, langos, härliga vänner, olidlig värme, fantastiska band och en grym festival. Bäst var helt klart August Burns Red och Opeth, sämst var Manson - alla kategorier! Kan inte annat än hålla med Aftonbladets resencent där - ett minus var allt den showen var värd. Det som var bättre i år var framförallt storbildskärmen vid en av stora scenerna, vädret och draget. Det som var lite sämre var 5000 fler pers på en lika stor yta (oavsett vad som påstods), för få vattenstationer, sämre shoppingmöjligheter och lång kö för att lösa in biljetterna. Dock lär jag åka nästa år igen - en sugig Manson-show stoppar mig inte så lätt:)

På söndagen käkade jag och Anders en (underbar) frukost på MackyD vid Centralen och tog en shoppingrunda på Göteborgs gator i sommarsolen. Det blev en The Haunted-tischa för mig på RockShop och lite snygga underkläder på BjörnBorg. Sedan tog vi en fika på Espressohouse innan vi satte oss i bilen för att köra hela vägen hem till goa gamla Stockholm igen. Riktigt stekhett var det hela vägen, men lite metal, isvatten och ett stopp på Donken (nya stammishaket) gjorde susen. Runt 19 var vi hemma igen och det kändes skönt att få packa upp, duscha svalt och käka en riktig hemlagad middag. Behöver jag tillägga att jag sov som en baby trots värmeböljan?:)





IGÅR

Var riktigt svårt att sluta snooza trots alla solstrålar som letade sig in genom fönstret men jag lyckades ta mig upp, gör mig iordning, slänga i mig en näve nötter och russin och ta min ordinarie 40 min-promenad till kontoret. Det är dock ganska kämpigt i den här värmen måste jag säga, trots att man får en välbehövlig sommar-dos.

Väl på kontoret drog jobb-karusellen igång direkt och jag förstår knappt hur vi ska palla Q4 - men det gäller bara att förbereda så mycket som möjligt antar jag. Otaliga koppar kaffe, en snabb sushi-lunch, möten och conf calls senare var jag så slut kl 18 att jag var tvungen att släpa mig hemåt. Köpte lite jordgubbar, färskpotatis, lax och ost på vägen för att kunna unna mig själv lite här hemma nu när jag ändå inte hinner göra så mycket på vardagskvällarna trots det underbara vädret.

J går på semester i 3 veckor nästa vecka och jag kommer ha tillräckligt att göra fram till min egen semester utan tvekan. Dock ska jag försöka hålla normala arbetstider så gott det går och försöka njuta av sommaren på helger och någon kväll i veckan i den mån jag orkar. Det är viktigt att inte glömma bort sig själv i all stress, vilket annars är lätt att göra.

Avslutade kvällen med att kolla filmen "Rallybrudar" som jag tagit hem från jobbet. Ingen höjdare direkt desvärre.

IDAG
...har varit lika stressig och varm som igår. Jobbade över till kl 19 och är ganska mör.
Nu tänkte jag svänga ihop en sen middag - blir antagligen ny-gamla favoriten färskpotatis med dill, gravad lax och gravlaxsås, och sen lägga mig och vila framför en film.
Såhär brukar det se ut när jag slänger ihop en riktig sommarmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar