19 juni 2009

Veckan som gått och Midsommarhälsningar

MÅNDAG

Dagen gick mestadels ut på att förbereda chefernas ankomst - avsluta det artwork som var mest brådis, kolla igenom appraisals igen och diskutera dikussionspunkter med J.
Vid halv 4 åkte jag hem för att vila och omvandla mig till business chic. Väl på min gata höll jag på att springa in i en tant utanför 41:an men då hon vände sig om såg jag att det faktiskt inte var vilken "tant" som helst utan min granne Carolina Gynning som helt enkelt hade ändrat stil och frisyr ganska rejält:)
Vi kl kvart i 8 mötte jag upp med J och O på Odenplan och vi tog en promenad till restaurang Döden i Grytan på Norrullsgatan där mina chefer redan var på plats. Det var väldigt trevligt att få träffa V för första gången, och det blev en fin kväll med fantastisk mat och vin. Min egna meny bestod av smörstekt blandsvamp till förätt och romarin/citron kycklingfrikassé till varmrätt, och allt smakade gudomligt för oss alla så denna restaurang kan jag verkligen rekommendera om ni gillar stora portioner av vällagad klassiskt italienskt cuisine.



TISDAG

Möten med cheferna hela dagen med avbrott för en härlig lunch på Park Inn som i mitt fall betod av hälleflundra med pepparot, räkor, skirat smör och färskpotatis. Riktigt smarrigt - det är ingen fel på lunch-kvalitén på detta ställe kan jag meddela.
Appraisal separat med V under senare delen av eftermiddagen och sen var det bara att fortsätta jobba till 5, halv 6 innan man tog sig hem och halvt stupade i säng.

ONSDAG

Stressen inför Q4 börjar redan göra sig lite påmind på jobbet så det fanns en hel del att pyssla med under dagen. Dessutom hade jag riktigt ont p g a magkatarren med halsbränna så det gjorde mig inte på speciellt bra humör. Tog mig till Karin vid Stureplan på eftermiddagen, gick därefter förbi Lagehaus i närheten för att köpa ett till zebra-lakan och därefter var det bara hem och vila, vila vila.

TORSDAG

Dagen började vi på Sandrew-bion på Floragatan där vi såg nya "Harry Potter And the Half-Blood Prince". Filmen var såklart mörkare än de 5 tidigare med ytterligare fantastiska specialeffekter i äkta "Lord of The Rings"-anda - men storyn i sig var mer en "in betwen"-berättelse för att förbereda inför de nästkommande två rullarna. Att se en 2, 5 h-film kl 9 på morgonen är inte alltid så lätt för en morgontrött människa som jag så det blev att bälja i sig islatte, Fanta och nutbars för att uppnå maximal socker- och koffeinchock.

Därefter tog vi oss tillbaka till Solna C, jag sprang en snabbis på Systemet för att tjacka midsommar-drickat och sen tog jag och J varsitt take-away MackyD-mål med upp till kontoret.
Kastade i stor sett i mig lunchen för att hinna jobba undan det sista innan midsommar. Lämnade kontoret kring 16 för att handla min del av midsommarinköpen, släpa hem till lägenheten och lämna, springa upp till mamma med en säck smutstvätt för att tvätta den och hämta sovsäck/liggunderlag i källaren, sen släpa tillbaka allt till min lägenhet kring 21 och allt detta i ösregn. Det blev inte middag förrän kl 22:30 igår och det var verkligen inget problem att somna efteråt - Vilken utmattning!



IDAG - MIDSOMMARAFTON

Nu sitter jag här och dricker ekologisk espresso till Testament och försöker vakna till lite så jag kan avsluta packandet, göra mig iordning och dra mig till Gullmarsplan där vi tjejer ska bli upplockade av Marco och Lars som ska köra oss ut till Gålö och midsommarfesten.

Jag har redan hunnit diska och ställa orkidéen i blöt nu på morgonen så lite effektiv har jag redan varit, vilket bådar gott. Jag vaknade till härliga, oväntade solstrålar genom fönstret men nu börjar molnen välla in så det är väldigt svårt att säga hur vädret kommer te sig den här midsommaraftonen. Det är bara att hålla tummarna och förbereda sig på allt antar jag:)

Nu ska jag ta och kolla igenom alla räkningar och budgetera lite inför nästa månad. Eftersom jag varit på SRF och nu ska till Göteborg och Metaltown nästa vecka så är ju ekonomin lätt ansträngd och det kan vara bra att se vad jag skulle kunna respektive inte göra under semestern v 31, 32 & 33.

Ett alternativ som inte behöver kosta så offantligt mycket är att ta en vecka med en kompis i lägenheten i Lerici, Italien, som vi hyrt flera år och som mamma och S nu hyrt igen i augusti. Jag älskar den staden, känner att jag känner till den väldigt bra, och att det skulle vara ett bra alternativ för att få balans i vila och kultur och samtidigt få ta sig ut i Europa.
Sedan blir det såklart att ta sig hem till Gotland någon vecka, det är givet. Någon som hakar?:)
I övrigt är det dock ganska öppet och jag får som sagt kolla igenom finansiella situationen och planera utifrån det.

GLAD MIDSOMMAR på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar