22 juni 2009

MIDSOMMAR på Gålö 2009

Midsommaraftons förmiddag ägnade jag mest åt att spana på vädret, som verkade soligt men ostadigt dagens första halva. Packade det sista, städade och drog till Gullmarsplan för att möta upp de andra och få skjuts ut till Gålö och midsommarfesten. Det blev en väldigt lyckad, om än regning, midsommarafton i trevligt sällskap med metal i högtalarna, otaliga glas vin och snapsar, allsång och gitarr, kvällsdopp och god mat (sill, färskpotatis, gräddfil, gravad lax, gravlaxsås, grillat...you name it).

Kvällens citat får nog ändå bli då (tyska) Kati förmanade säger till Annika på svenska:

- "Annika det regnar, glöm inte att ta på dig trosorna"

... nu menade hon ju "byxorna" men så kan det bli ibland när sötnosen ska prata schvensk ;)

Jag la mig runt ett-tiden så jag mådde faktiskt ganska hyfsat då vi vaknade på morgonen.
Vi städade upp, packade ihop och drog vid 12-snåret till Gålö-Grillen där de flesta villa sluka lite bakiskäk. Sedan blev vi avsläppta av Marco vid Gullmarsplan och jag tog bussen hem - som tur är med lite lättare packning än dagen innan:)





Blev mycket vila, lite jobb och lite städning under dagen innan Jonas kom över, jag gjorde mig i ordning och vi drog til Ztaph för att umgås med honom Johanna och Rodde över lite dricka innan vi mötte upp med Nicke och drog till Ankaret. Ett Slayer cover-band lirade och jag drack bara kaffe inne på stället eftersom jag ville vila både kroppen och plånkan från mera alkohol denna helgen - men det var en väldigt trevlig kväll och det var många man kände i omlopp.

Tog en promenad hem ganska tidigt och la mig att se på "Maria Larssons Eviga Ögonblick" men somnade efter halva filmen såklart - supertrött efter helgens bravader.

Söndagen gick mest åt till förberedelser inför veckan, disk, städning och film trots att det var fantastiskt väder utanför fönstret. Inte utan att man fick lite ångest.

Idag promenerade jag till jobbet, de vanliga 40 minuterna, och pimplade java, trots magkatarren, för att komma igång (har alltid lite svårt för måndagar) och sedan hann jag jobba undan en hel del inför fredagens ledighet och Metaltown i Gbg. Längtar som tusan.
Till lunch fick det bli sushi och miso-soppa och nu ikväll kallrökt lax med färskpotatis med dill och gravlaxsås med en fräsch sallad till.
Nu tänkte jag lägga mig på sängen och nibbla på lite körsbär med lite lightcola till och läsa en viss artikel. Kanske kolla lite på filmn "Citronlunden" jag tog hem från jobbet idag.

Imorgon ska jag fika med Natta efter jobbet och sen välja lite outfits för Gbg-trippen.
Borde kanske ta en liten shoppingrunda också men det får bli att endast införskaffa några få növändigheter isf om ny läppenna, nya tights, ögonskugga, nya skit-skor och dyl.

Nattinatt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar