14 juni 2009

FRIDAY NIGHT BLASPHEMY

Ons-tors har jag legat hemma helt sänkt av feber, halsont och allmän dunderförkylning. Jag försökte jobba lite hemifrån mellan varven men det är svårt att vara effektiv då det känns som man har fullt av tuggummi i skallen.

Trotsade dock sjukan och var tillbaka på kontoret i fredags för att få undan en del brådskande uppgifter på plats. Tog även hem de nya filmerna jag beställt - Benjamin Buttons Otroliga Liv, Yes Man, I Taket Lyser Stjärnorna, Roskilde och RocknRolla - efter arbetsdagens slut.

Tog vägen förbi Dagsklippet i ösregnet för att köpa nödvändigheter och tog mig sedan hem så snabbt som möjligt för att hinna diska och duscha innan J, Kat och Shirin kom över för att ta några drinkar. Jag bjöd på färska frallor och jordgubbar och vi hade väldigt trevligt innan vi tog oss till Broder Tuck och spelningen Friday Night Blasphemy med This Ending, Angrepp, Talion och Blood Banner. Där träffade vi även Annika, Marianne och flera andra och det blev en väldigt trevligt vistelse. Runt 23:30-rycket drog jag och J för en snabb drink på Rocks (kaffe för min del), som förövrigt var ganska dött denna kväll, innan vi drog hem för att kolla Yes Man.



Resten av helgen har mest gått åt till att se film (Benjamin Button, Roskilde, The Strangers, Texas Chainsaw Massacre...), äta gott, städa, tvätta och mysa inomhus eftersom det varit fruktansvärt dåligt väder. Tittar man ut genom fönstret finns det väldigt få tecken som tyder på att vi faktiskt är mitt i en sommarmånad och det är inte utan att det tär en del på humöret.

Tog även hem denna box från jobbet, Miami Ink Season 1, så tänkte ev börja kolla på den ikväll efter att jag kommit hem från middag hos mamma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar