17 maj 2009

DEMONICAL & EUROVISION 2009

Demonical-spelningen på 44:an var riktigt trevlig. Jag, Kati, Verena, Annika och Mariann gick dit i samlad trupp och mötte upp metal-folket. 120 spänn inträde var lite saftigt men väl värt det när det dessutom fanns starköl för 20 spänn kvällen till ära. Vackre J var även på plats vilket var en positv överraskning eftersom vi inte hunnit ses på ett tag. Sammanfattningsvis kan man säga att hela kvällen var en enda stor hår-orgie och för kill-hår-fetischister som mig och Kati blev det svårt att hålla sig på mattan. Länge sen jag såg så mycket smarrigt på en och samma plats.



Därefter drog jag, Verena och Kati till Rocks som var sådär lite halvdött denna fredag men jag kan säga att jag hade riktigt kul ändå och drog i mig både en och två gratis rosa pantern. Trots detta höll jag mig dock någorlunda nykter och gick upp tidigt igår.

Det blev till att tvätta och städa hela dagen och när kvällen började närma sig var jag verkligen overkligt trött och påverkad av senaste tidens issues varför jag bestämde mig som smått för att stanna hemma istället för att gå till Rocks som planerat. Inte bara var jag fruktansvärt slut utan jag har även fått väldigt pressad ekonomi, mycket p g a senaste tidens veterinärbesök och sjukskrivning, vilket gjorde att beslutet, även om det tog emot, inte var speciellt svårt att fatta.

Det blev tacos framför Eurovision Song Contest istället, inte helt fel det heller, förutom att det är grymt pinsamt hur Sverige haussar upp Eurovision och vårt bidrag varje år för att vi sedan ska få världens magplask, och i år var inget undantag. Dock får man gratulera grannarna Norge till vinsten (läs: utklassningen), även om jag tyckte även den låten sög, och ha i åtanke att konkurrensen faktiskt var ganska hög i år mot vanliga fall.

Jag somnade som en stock ganska snart efteråt och idag sov jag ända till kl 11 vilket kändes lite onödigt, om än väl behövligt. Kollade på en nysläppt film jag tagit med hem från jobbet medan jag åt frukost, "De Ofrivillga", men kontaterade att trots den nästan uteslutade goda kritiken så tyckte jag inte alls den var så speciell. Jag förstår budskapet vad gäller att kunna påverka igenkännliga situationer med sitt egna val, men jag tycker kanske att man kunde fått fram det i ljuset lite mer.



Förresten såg jag nyss reprisen av 4:ans "Hjälp! Jag är med i en japansk TV-Show" och jag blir så irriterad på Anna Book så jag knappt kan hålla mig från att skrika rakt ut. Människan är vuxen men beter sig som en bortskämd liten 5-åring - gråter för ingenting, överdramatiserar och manipulerar på ett sätt man inte trodde en vuxen kvinna någonsin skulle ägna sig åt.
FY! Kan hon inte bara lägga ner sin misslyckade sk karriär nu och satsa på regelbunden gastric bypass istället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar