25 maj 2009

Anchor, Woodstock, Utflyttingsfest, SRF Kick-Off och Raubtier

Denna vecka har varit allt annat än innehållsfattig.

ONSDAG
I onsdags var det halvdag på kontoret och några av killarna hade planerat in en tävling innan hemgång: Käka 10 cheeseburgare på kortast tid. Behöver jag nämna att norlänningen slog alla med hästlängder;)?



Sedan kom min lilla sleaze-vän Länken och hälsade på och vi mötte upp med Kati, Marianne och co på Ankaret. Var meningen att vi skulle dra på klubb på Harry's men det var så kul på Ankaret och kom så pass mycket folk man kände att vi ville stanna kvar. Träffade även på halva Wacky Vamps också så det var riktigt kul:) Jag och Länken drog hem runt 1 och kollade film och dagen efter blev det mest att njuta av ledigheten innan Länken drog hem.



TORSDAG
Därefter drog jag hem till mamma för att förbereda min lilla Woodies avfärd mot sitt nya hem. Självklart var han inte glad över att behöva sitta i buren men det gick bra tillslut och R kom med kidsen och hämtade oss för att köra hem till huset i Huddinge. Första mötet mellan Woodie och Vilma, den lilla tjejpersern, innebar nån timmes morrande under stora sängen men gick annars väldigt smidigt. Woodie var snabbt lika social och gosig som vanligt och verkade, trots viss nervositet, trivas. Då jag skulle gå för att ta pendeln hem sent på natten var det ett väldigt sorgligt avsked naturligtvis, även om jag vet att han kommer få det mycket bättre med kattsällskap och möjlighet till att kunna gå ut i framtiden.

FREDAG
Jag och Anders var nästan ensamma på kontoret då de flesta tagit ledigt under klämdagen och vi tog en tidig lunch på Solna Krog - gravad lax med potatis och hovmästarsås för min del. Fruktansvärt efterlängtat. Vid kl 15 tog jag mig hemåt för att ta en tupplur och äta en opretantiös middag innan kvällens festligheter. Runt sju mötte jag upp med Kati, Marianne och Ztaph vid Stadion för att gå till Tommies utflyttningfest. Kvällen var himla trevlig tills uppemot slutet, de flesta vet varför, men man kan säga att därefter var jag ganska illa däran.

LÖRDAG
Tog mig tid att vila ut ordentligt efter fredagens drama och drog sedan till Centralen runt 17 för att möta upp Chrille och Rodde, käka en snabbis på BK och sedan ta pendeln ut till Haninge till Marko och Ceccis SRF Kick-Off. Förutom vännerna så var även X Point Enemy där och festade efter fredagens spelning på Valla så det var självklart väldigt kul att träffa dem också inför SRF. Marko och Cecci hade verkligen ordnat en riktigt lyckad fest! :) Runt kl 22 tog oss jag och Ztaph in till city och Harry B för att spana in Raubtiers spelning. Jäkla drag var det,och fantastisk stämning, men det var något helt annat som gjorde att min kväll slutade lite annorlunda än jag tänkt mig ;)



SÖNDAG
Spenderades på annat sätt än förväntat;)

Fler pix från helgen kommer inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar