15 maj 2009

CLUB RIOT ACT och DEMONICAL

I onsdags fick jag sitta o vänta på att kissen skulle ge mig ett urinprov i två timmar innan jag gav upp och fick ta ner honom till Djurkliniken Roslagstull. Veterinären och sköterskorna blev såklart helt kära i den lilla piss-nissen, som vanligt, och han spann så mycket hela tiden att de inte kunde kolla honom med stetoskopet. Han blev röntgad etc och det blev konstaterat att han antagligen har UVI som förra gången varför han fick recept på smärstillande och antibiotika och en utfattig matte på köpet. Handlade ett svindyrt Royal-foder till honom och tog hem honom till mig i buren.

Efter att jag pysslat om honom ett bra tag och även täckt sängen med ett duschdraperi för ev olyckor så tog jag en promenad ner till Ankaret för att möta upp Kati, Verena, Marianne, Karin, Olivia och Suz på Club Riot Act. Blev kvar till 23 och tog sen en promenad hem i natten.

Lite pix från kvällen



Igår var jag ofantligt trött efter jobbet men det blev iaf att göra en del nödvändigheter som att hämta ut Woodies medicin, handla tvättmedel och mat och städa upp lite i lyan. Dock hade piss-nissen gett mig en ny liten present på duschdraperiet när jag kom hem så det var bara att riva ur allt, packa kisse med tillbehör och springa över med honom till mamma igen och samtidigt låna täcken och bäddmadrass. Man får helt enkelt hoppas att han kan stanna där under antibiotikabehandlingen och att han slutar med sina små hyss men jag börjar tvivla vilket tynger mig en hel del. Väl tillbaka var det bara att bädda om och ställa dig och laga käk - Tagliatelle med köttfärssås. Enkelt men oh så gott. Somnade som en stock när jag väl gick och ta mig.

Idag tog jag min 40 min promenad till jobbet och väl på kontoret bäljade jag i mig java för att palla dagen eftersom jag är sjukt trött nuförtiden. Kaffe och grym musik på högsta volym kan dock vara behjälpligt under sådana perioder så det kör jag stenhårt på.
Lunchen ägnade jag mig åt olika ärenden (Apoteket, Bolaget, nya tights, foundation, lipgloss...) och slängde sen i mig en matpaj innan det var dax att återgå till skrivbordet.
Som tur är börjar vi med våra sommartider på kontoret fr o m idag så det betyder att om en timma, kl 15, får jag ta helg. Det är trots allt riktigt skönt.

Det blir att ta sig hem, power-nappa, duscha, käka och sen dra till Söder för att möta upp tjejerna och gå på Demonical-giget på 44:an. Kan bli en riktigt fin kväll.





Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar