2 juni 2009

Veckan före SRF!

I onsdags käkade jag och D en mysig middag hos mig med sesampanerad lax, färskpotatis och sås och skålade i vitt vin. Därefter tog vi oss till Anchor för att spana in Martys band. Var en del folk där, vilket var väldigt trevligt, och efter ett tag dök även Natta och Maria upp vilket var trevligt och oväntat. Dock stannade vi inte så jättelänge eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter.



Trots det vaknade jag upp med en dunderförkylning och ont i halsen dagen efter så det var bara stanna hemma i sängen i torsdags, vilket kändes lite trist. Blev att plöja lite "True Horror" och "Two And A Half Men" och försöka sova bort det mesta.

I fredags var jag tillbaka på jobbet, halv-frisk, med ganska mycket att göra. Klarade mig igenom dagen trots kopiös trötthet och ytterligare halsont, men det var fantastiskt skönt att få komma hem och sova efter dagens slut. Det var Hammerfall på Grönan på kvällen som jag gärna gått på med folket, men jag stannade hemma hela kvällen istället och kollade gamla godingar som "Borta Med Vinden" och "Casablanca", färgade extensions (riktigt djupt midnattsblå blev dom - fierce) och åt ostbågar. Det var inte helt fel det heller kan jag meddela.

I lördags gick jag upp ganska tidigt för att kunna käka frukost i lugn och ro, läsa mail och sedan träffa Natta på Sommar vid Odenplan och ta en fika i det härliga vädret. Väldigt trevligt! Sedan tog vi en promenad ner på stan för att köpa tights till SRF, vilket resulterade i ett köp av klänning för Nattas del och en zebrakjol för mig...det gick bara inte för någon av oss att motstå! Sedan botaniserade vi lite på Beyond Retro bara för att, och tog sedan en promiss tillbaka mot vår fina stadsdel Vasastan där det var skvatt omöjligt att ta sig över Odengatan p g a Sthlm Maraton som gick av stapeln för fullt. Dock tog jag mig hem till sist och började göra mig iordning för att träffa Kati, Shirin, Harris och K i Tanto för lite mysdricka i solen. Även Fizzy, A och F kom förbi ett tag och hängde där i satt och pimplade vin och åt jordgubbar, och vi slog an en riktig sommarkänsla. Därefter drog vi till Rocks för att fortsätta kvällen som blev riktigt lyckad.

I söndags försökte jag städa och börja packa inför SRF, vilket inte var det lättaste då man mest ville vara ute och lapa sol. Kirrade blomma till mamma och drog sedan över dit för att fira morsdag med familjen. Riktigt god mat och trevlig som vanligt naturligtvis. Grattis igen mamma! Sedan såg jag och D "Donkey Punch"(ganska shockerande rulle måste jag medge) och "Brokeback Mountain".

Jag har haft fruktansvärd magkatarr i ett par dagar nu och igår kändes det riktigt obehagligt. Inget kaffe på jobbet och att försöka stressa av har fått bli planen. Jag försökte få det mesta gjort i jobbväg, och lunchen använde jag till att inhandla all SRF-alkohol samt lite smågrejer som cereal bars, mascara och deo. Sen handlade jag mat lite snabbt på vägen hem och lagade middag till mig o D. Packade klart infor SRF såg lite på TV och några "Harry Potter" innan jag somnade som en stock. Helt slut efter allt packande och stressande för att få ihop allt.

Idag råkade jag, tyvärr, vara korkad nog att ta en kaffe på jobbet och fick genast tillbaka magsmärtorna, så jag sprang ner och köpte Inside på Apoteket, dricker bara te istället för kaffe fr o m nu och tog en Cultura Dofilus-yoghurt o macka till lunch. Förhoppningsvis kommer magen bli lite gladare iaf, för att ha dessa smärtor under SRF skulle inte vara en hit.
Om ett par timmar ska jag gå på förhandsviningen av "Hangover" med jobbet och sen blir det hem för att städa det sista och vila inför att åka till SRF imorgon eftermiddag med Danne och Kati.

Jag längtar något fruktansvärt -

SWEDEN ROCK HERE I COME!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar