30 juli 2010

♠ Live like a Rockstar, die like a Rockstar ♠

Vilken vecka det har varit! Jag önskar att jag kunde skriva att jag saktat ner några knop men inte då, det är ju mig vi pratar om:)

I tisdags bjöd Anders mig på lunch i ett soligt Gustavsberg och på kvällskvisten började det klia i partynerven igen så jag drog med Staffan och x antal Stockholmsrockers för att se Heat, och Kennys sista gig, på Grönan. Därefter drog vi till Anchor (nämen kan det vara möjligt!? ;)) och det hela slutade med efterfest i Hökarängen (igen). Kom hem vid 14:30.

Vad gör jag då? Jag tar en dusch, sitter och fixar lite jobbgrejer, käkar middag med familjen och sedan tar jag mig raka spåret ut i Stockholmsnatten igen! Denna gång till Göta Källare för att möta upp Hanna (aka Bettan;)) mfl för Rockkaraoke, Sherlock Brothers-gig och Lillasyster-DJ:ande. Jag hade ingen aning om att det skulle bli en otroligt lyckad kväll där det kändes som att alla Stockholms rockers befann sig på samma plats samtidigt! Till GK kommer jag absolut att återvända på onsdagarna, det är det inget snack om. Kände inte att det var läge för en till 48 h:are dock så drog hem lite tidigare än de andra och la mig och såg på film i sängen. Myspys.

Igår var det som att himlen öppnade upp sig - Ösregn hela dagen och det var bara att stanna inne och fixa med nödvändigheter istället, med avbrott för mäklar/köpare-möte eftersom jag faktiskt nu sålt min Vasastanslya. Det är dags att lämna den perioden bakom mig vilket känns lite vemodigt och underligt på många sätt men ändå som början på en ny era. Härifrån kan allt hända. Sedan blev det middag med familjen innan det var dags att åka och möta upp Hanna och Eje för att jobba med merchen på Lillasyster-giget på Debaser Medis vilket gick fint och några öl eller tre slank också ner. Hann inte se sådär jättemycket av själva spelningen men det var beundransvärt att sångaren Martin uppträdde trots diskbråck (som han även gjorde på Getaway Rock) och ändå levererade en sådan bra show - Applåder! :) Efteråt drog vi en vända till Kelly's och därefter blev det såklart efterfest som sträckte sig ända till idag och innefattade både rödvin, sniglar, deeptalk och blåbärspaj. I rest my case:) Jag var inte hemma förrän 15:30 och jag kan ju säga att man inte är helt pigg för närvarande.

Här kommer lite blandade pix som dykt upp från de senaste dagarnas bravader:

Den här bilden sammanfattar mitt liv den senaste tiden rätt bra;) Jag och Fredrik imorse i Hökarängens...blåbärsskog?:P



Världsmetropolen Gustavsberg



Hanna och Eje på GK



Alla samlas kring ölen på Heats gig på Grönan;)



Eje och Hanna på Grönan



Blev dock mysig middag ikväll med kräftor, räkor, ost, toast och jordgubbar innan vi kollade på "Men Who Stare At Goats" med bla Ewan McGregor, George Clooney och Kevin Spacey i huvudrollerna. Jag är fortfarande lite fundersam såhär efteråt vad det är jag egentligen sett och kan därför inte riktigt svara på om den var bra eller dålig, eller t o m riktigt rolig på sina ställen, men jag lovar att återkomma med det:)



Imorgon är det dags att flytta ur de stora prylarna ur min gamla lägenhet och börja packa ner köket. Inte super-motiverad till detta men det måste göras. Sedan får man flytta resten i omgångar. Ska försöka hinna träna innan lunch också (känner ju att träningen blivit lite lätt lidande av mitt busande) och förhoppningsvis hinna förbi bolaget. Sedan blir det (i mån av tid dock) dags att dra till Spånga och Annas 30-årsfest vilket jag tror kan bli riktigt kul eftersom många av mina fina tjejkompisar kommer vara på plats, flera varav jag inte hunnit träffa så mycket som jag velat nu i sommar.

I övrigt hoppades jag på att veckan som kommer skulle vara lite lugnare så att man kan få tid att reflektera lite och återhämta sig från det här omåttliga buset men icke. Det är Sonisphere Festival, The CultGrönan, Parksommar med Crashdiet och Bullet i Kungsan, möten, luncher, fikor och jag vet inte allt. Det kommer bli helt galet igen men jag antar att man får ta de där lugna, vita veckorna efter veckan som kommer istället:) För de kommer verkligen behövas!

Nu ska jag buzza lite om Berocca Boost som jag testat som Buzzador den senaste månaden - Kan faktiskt rekommendera det! Smakar helt ok och ger verkligen en kick man kan behöva när man behöver hålla igång såhär under sommar och semestertider:)



Nu är det dags för en till film och sen duna.

Puss & Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar