2 juli 2010

★ Getaway here I come! ★

Nu sitter jag på Gotland och myser i solen. Kom hit till pappa kring 22 igår kväll, och sedan tog vi en kvällsfika med tillhörande babbel innan det var sovdax. Eftersom jag fått förkylningssymptom igen med ont i halsen, bihålorna och höger öra igen så försökte jag sova ut så gott det gick. Därför blev det en sen frukost, tvätt och en långpromenad här ute i Västerhejde bland blåeld, vallmo och underbar Gotlandsgrönska. Skönt att bara ta det lugnt i solen och få lyssna till tystnaden ett tag, sånt behövs för att ladda batterierna. Ikväll är pappa på middag och jag ska vara här hemma själv och laga middag, fixa lite jobbgrejer, läsa och bara slappa framför film. Till middag blir det lax med färskpotatis och sallad och till efterätt har jag köpt gotländska jordgubbar från en gård i närheten. Smakar ljuvligt i jämförelse med utländska vattniga bär.











Imorgonbitti ska jag in till Visby innerstad och träffa min fina vän sedan skoltiden här på ön, Elin, och hennes lilla bebis. Ska bli väldigt mysigt och jag hoppas att vädret kommer vara lika vackert som idag.

I onsdags var jag ute hemma i Stockholm. Började med att jag och Annie delade på en flaska vin på stället på Stadsbibblans tak, sedan kom Costas och Mange och joinade. Därifrån gick vi på gratisfest på ett nytt ställe som öppnat på gamla Mojo -bland Stureplansbrudar och C-kändisar som Anton Körberg, killarna på the Voice och Paradise Hotel-Heidi drack vi thailändsk öl och vin och käkade spicy thai buffé till gamla 2005-hits. Suz kom förbi (direkt influgen från Graspop) och anslöt sig efter en stund. Gratis är alltid gott ;) Sedan gick jag, Mange och Suz till Anchor en sväng och sedan drog jag och Suz vidare till Harry B där Vaple lirade skivor. Där träffade vi även Vanessa och hos henne var jag på efterfest hos till kl 7 på morgonen. Sweet as!

Change of plan is: Jag ska nu jobba på artistservice på Getaway Rock Festival i Gävle nästa vecka! Jag åker med Suz i bilen på onsdag och blir kvar till söndag. Vet inte alla detaljer ännu men det löser sig. Självklart kommer jag ta massa bilder och försöka blogga lite på plats!
Det bästa är att då Deicide hoppat av i sista stund (surprise surprise) har ett av mina favoritband, DEFTONES, ersatt dem i lineupen! Fruktansvärt stort och helt fantastiskt - Jag hoppas verkligen jag kan få lite time off när de spelar och dra och kolla - Vore ju riktigt sweet!



Nu ska jag börja laga lite middag och kolla om tvätten är på g och torka tror jag.

Har mycket att tänka på nu så jag hoppas allt löser sig som jag vill nu. Det är faktiskt på tiden att jag får lite flyt nu.

Puss & Kram från Gotland!


1 kommentar:

  1. Lite avis att du ska till Getaway. Hoppas du får kul.

    Kram

    SvaraRadera