3 juni 2010

★ Paradise City ★

OK SÄMST uppdatering, I know, men nu ser ni har det kommit in liiiite ljusglimtar i livet såhär framemot sommaren. Det kommer säkert göra att jag pallar att blogga lika ofta som vanligt eftersom jag nu inte enbart kan delge hur piss allt är (vilket jag gjort på senaste). Nya tag alltså.

Farmor är fortfarande med oss, men på sluttampen, och jag försöker fortfarande hälsa på där så mycket det går. Dock har jag börjat förlika mig med att hon kan lämna oss precis närsomhelst men att jag måste fortsätta leva som vanligt ändå. Att något annat kan man inte göra även om det är tungt; vissa dagar tyngre än andra.

JENS ASSURS "Hunger"-vernissage

Jag och mamma var på Jens Assurs "Hunger"-vernissage på Kulturhuset i fredags. Besökare, gratis vin, flädersaft och goda snittar med mögelost och marmelad i mängder samt tre intressanta små-föreläsningar av både Assur, Kulturhusets chef, LRFs ordförande och självaste Fredrik Lindström som självklart rev av några riktigt klockrena oneliners. Själv utställningen var riktigt intressant och behandlade framförallt vår överkonsumtion - Hur vi utnyttjar jordens resurser till max, konsumerar tusentals ggr mer än vi behöver och därav även suger ut världen omkring oss. Vi blir uppmanade att konsumera mer för att nånsin kunna få ekonomin på fötter samtidigt som vi blir uppmanade att konsumera mindre för att inte förstöra vår jord. Vad ska vi lyssna på?
Mycket tänkvärt och fint uppbyggt, och denna utställning, som kommer vara gratis, kommer finnas på Kulturhuset hela sommaren fram till slutet på September så om ni har vägarna förbi Sthlm - spana in den!

Jag innan vernissaget


HELGEN

I övrigt har jag mest tagit det lugnt i helgen, jag har helt enkelt inte haft någon lust eller ork till annat plus att vädret inte varit sådär tipptopp. Jag har gjort goda middagar till mig och PJ och bara varit själv hemma och tänkt och stet på film om jag inte varit ute och promenerat. Körde lite latin-afton i lördags för mig själv och såg bl a "Casa de Los Babys" (sådär, ingen hit) och prisbelönta, nysläppta sydamerikanska filmen "Sin Nombre" som jag verkligen kan rekommendera. En fruktansvärd men tänkvärd skildring av sydamerikansk gängverksamhet och drömmen om att kunna immigrera till USA och skapa sig ett bättre liv. Se den!



GRÖNAN & MORSDAG

I söndags blev det dock lite mer livat. Tv4 Gruppen bjuder varje år in sina anställda med familjer till en gratis dag på Gröna Lund - man får åka hur mycket man vill och käka gratis under hela dagen, och de första två timmarna är dessutom Grönan stängd för allmänheten så man slipper köer. Självklart var jag där med mamma och mina syskon i år som vanligt i den stekande solen och vi åkte Insane, Jet, Extreme, Katapulten och Fritt Fall så det skrek om det. Kring lunch tog vi en paus med fish 'n' chips och thai och avslutade dagen med en jätteglass var. Gratis är gott:) Efteråt drog jag hem till mamma med en stor orkidé från mig och brorsan för att fira morsadag med mammas gods skaldjurspasta. Mums!



VECKAN & IDAG

Den här veckan har hittills mest bestått av tvätt, jobbsök, träning, sommarplanering och uteserveringar med vänner. Inte helt fel det heller:) Idag på dagen har jag gjort lite ärenden och sedan tagit en lång promenad genom Vasastan, City, Kungsan, Odenplan och tillbaka i underbar varm sol. Stockholm är verkligen vackert på sommaren, ingen tvekan om det. Hann även köpa ett par nya pilot-sunnies på H&M (ingen idé för mig att tjacka dyra solbrillor för jag glömmer dem överallt, sätter mig på dom, eller nåt annat som gör att det inte är värt det) och två nya bandanas på Shock, en svart och en svart med skulls - man måste ju vara sommarfin med rock touch:D

Ikväll skulle jag ha tagit ett glas vin med Katia men hon var tvungen att ställa in så istället har jag köpt hem massa frukt och grönt och gott så att jag kan laga middag till mig och PJ som kommer hit sen och ser film; kycklingspett med fransk färskpotatissallad och tzatziki blir det, allt hemmagjort såklart:)
Till efterrätt blir det fruktsallad; jordgubbar, galiamelon, apelsin, persika och kiwi. Längtar redan:)

Imorgon är det lite oklart vad jag hittar på, förutom en väldigt viktig jobbintervju med ett musikföretag på dagen, men på lördag blir det iaf grillning och häng med vin och öl i Tanto med folket. Underbart ska det bli. Haka på om ni vill! :)

Idag bjuckar jag på den här låten - fan vad den ger summer feelings! (spana in Slash, grrr)

Guns 'N Roses - Paradise City



Sommarpussar!

5 kommentarer:

  1. Låter som det blir härlig mat! :D

    Sv: Ja! Katatonias - my twin är verkligen bra! :D Sett lite intervjuer med Head och han verkar hur sympatisk och härlig som helst! :D

    SvaraRadera
  2. sv:
    Mycket mera gratis, ja!
    Visst är det gött! :-)

    Ja, jag är rätt pissed för hur svårt det kan vara att ge ett klart besked och det påverkar allt annat i min tillvaro. Mitt annars så goda humör är aningen mindre gott just nu. :-(
    Kram tillbax!

    SvaraRadera
  3. sv; där slog du huvvet på spiken! hehe! Håller helt med dig, även om jag måste tillägga att även deras äldre grejer inte riktigt lever upp till hypen runt det bandet xD

    SvaraRadera