18 april 2010

Voodoo-Dregen Pet Owner!

Härlig dag var ordet! Var meningen att jag skulle kollat små ulliga nallebjörns-bebisar på Skansen med mamma men jag hade sån himla magknip när jag vaknade att jag inte vågade gå ur sängen först. Insåg dock efter ett tag att jag måste upp och röra på mig ute i det fina vädret trots mag-huggen och runt halv ett kom Anders och hämtade mig.

Vi tog en promenad i Gamla Stan och Riddarholmen som ömsom badade i sol och ömsom skuggades av fuktiga moln.



Tog en sojalatte på Espresso House Västerlånggatan och sedan hittade vi den här Voodoll-butiken som var tillfälligt uppstyrd efter gårdagens Releaseparty/vernissage. Grabbarna stack ut huvudet och lockade med en gigantisk godisskål, snacks och vin så ett besök kunde vi ju bara inte nobba. Därinne botaniserade jag bland 10-tals voodolls, men fastnade tillslut för Dregens egendesignade och signade som ska ge mig lycka i kärlek, fiske och spel (det gäller att hel-gardera sig tyckte jag!). Nu när jag kommit hem har jag utfört ritualen med nål och besvärjelse så nu är det bara att vänta och se hur min lilla Dregen jobbar;).



Stora Nygatan i Gamla Stan finns en totalt egen butik som ägs av en snubbe som framförallt säljer gamla krigsattiraljer. Man kan hitta helt sjuka och bisarra grejjer där; allt från gamla foton på soldater med major uni-brow och frimärken till gamla knogjärn och pistoler. Värt ett besök om ni är i stan någon gång - Mest för att det är så pass random:)



På Stora Nygatan finns även Sound Pollution där vi skulle kolla in Record Store Day. Då visar det sig att den var redan igår! Just our luck, hade ju varit guld med ett besök som ni ser.



Sedan tog vi en tur till med bilen till Skhlm-Centrum med Slash nya platta på högsta volym och gick omkring där ett tag. Slutade med att jag, med hjälp av presentkort (tack igen pappa!) på Clas Ohlson, köpte på mig ett litet cafébord med stolar till mitt kök som vi släpade ut från butiken. Nu står de uppställda vid det lilal fönstret här hemma och det ser riktigt mysigt ut, ska ta kort sen.

Efter Skhlm drog vi till en gigantisk fiske-affär för att botanisera lite inför kommande fiskesäsongen, och självklart blev jag lyrisk över alla balla beten. Ska få låna spö av Anders i år så vi kan fiska häromkring, och sen ska det för en gångs skull bli av att vi fiskar kräftor i år också. Anders har burar så det gäller bara att passa datumet (enbart ett augusti-datum här i Sthlms-området). Egen-fiskade kräftor är ju skiten!



Nu är jag hemma och slurpar grönt te och hoppas att min mage ska bli lite gladare (tacka fan för det när man måste hälla i sig den här skiten som smakar nermald höbal!).
Orkade inte riktigt fixa mig alls idag som ni ser så nu ser jag ut såhär: sunk style is so hot right now;)



XOXO

9 kommentarer:

  1. Tack! Jag älskar det också :)

    SvaraRadera
  2. Åhh, den där krigsaffären måste jag leta upp i sommar när jag tänkte åka upp till stockholm :)

    SvaraRadera
  3. sv: Palsternackan kändes inte ens i smaken, så det skulle nog inte vara några problem där. Skulle vara lite samma som för mig och avokado :)

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha haft en riktigt härlig dag! :)

    sv: Ja, det är gryyymt snyggt. Ja men precis, måste jag med!

    SvaraRadera
  5. sv: Jag bodde i sthlm 2 år ungefär. Flyttade dit 2006 men ja, min paranoida pojkvän hoppade på mig fysiskt så jag stack hem till värmland.
    Men när jag är klar med min sköterskeutbildning - 2013- ska jag tillbaka! Har alla mina underbara vänner där :) Vart vet jag inte än, bodde i Solna förra gången.. men det märks väl :)

    SvaraRadera
  6. Yes, det går nog bra ! =)
    Så länge biverkningarna inte blir värre i veckan. ;D

    SvaraRadera
  7. Du har en poäng =) jag gilalr lugna kvällar med. men jag blir ju aldrig bakis (flrutom ett fåtal ggr) så jag slipepr den där dagen-efter-ångesten ;)

    den butiken verkar spännande haha. lite små freaky sådär!

    SvaraRadera
  8. Sv: Tack, jo jag ska absolut försöka iaf :D

    Kul att du hittade min blogg förresten :)

    SvaraRadera
  9. sv:
    Ser ut som vi rört oss i ungefär samma kvarter. :-) Men jag missade den häftiga militärbutiken. :-(
    Sant, vi bodde mitt på Sveagatan, (eller hette den Sveavägen?), och jag kunde NÄSTAN se HD-butiken från huset. Gött!
    Jag LÄNGTAR efter att hämta ut min, det är dags i den här veckan!!! :-D
    Bilder kommer förhoppningsvis idag.
    Kram tillbax!

    SvaraRadera