16 mars 2010

I ♥ SYDNEY

Död, Dödare, Dödast!
Vilken dag! Det värsta är att när jag stressat som en tok och äntligen får pusta ut nån timma så får jag ett såna fruktansvärda munchies - Jag vill bara äta äta äta och dega framför TV:n och absolut inget annat. Nyttigt? Not so much. Nödvändigt? Det känns så just då:)
Inte undra på att jag alltid får satsa på Beach-ett-år-fram-i-tiden;)

Hann iaf slänga i min en sushi med Anders, ta en fika på Espressohouse och köra en systemet-prodd på lunchen, plus att jag lyckats släpa hem både drickat och bakingredienser till matpajerna jag ska baka ikväll, så jag klappar mig själv på axeln:)
Lika bra att försöka förbereda inför fredagen så mycket det bara går.

Saknar mitt liv i Sydney något otroligt nuförtiden. Det känns konstigt att bara ha lämnat allt där nere, halvt påbörjat, halvt avslutat, och att det är så fruktansvärt långt borta även om det känns så otroligt mycket "hemma". Jag saknar mitt hus, mitt ex familj, mitt stammisfik i Surrey Hills, kvartersbutiken, mitt stammishak Excelsior, att kunna simma i vågorna året om i Bondi Beach, att käka långa bruncher utomhus med Sydney Herald i Newtown...
Det är underligt vilka vändningar livet tar, hur snabbt saker kan förändras och hur man själv utvecklas samtidigt. Antagligen hade jag varit någon helt annan idag om jag valt att stanna i Australien och haft ett helt annorlunda liv...for better or worse.

Det finns hundratals bilder såklart, men här är några stycken:

Framsidan av vårt hus i Surrey Hills



Jag vid vår van



Vårt kvarter nattetid



Jag och Jackson



Jag och kakaduorna i Mount Dandenong, Victoria




Jag och älskade Jess och Grant



Jag och mina kollegor på Air France



Vår gata 18th Belmore Street vintertid



Jag, Mikey och Adam från Archiac



Älskade Sydney sett från Terronga



Jag och mitt ex




Jag vid Clovelly Beach



Jag med killarna i Overpass



Mina fötter på vår terass ut mot gatan nattetid (man ser vår van på andra sidan gatan)



Jag och finaste Eliza från Reflection Point



Maroubra Beach, vårt första hem



Jag och min Leeno Dee från INK



Surrey Hills



Mitt extrajobb i dörren på spelningarna på Excelsior



Jag på en festival i Bathurst



Jag, Esteban och Jessica



4 kommentarer:

  1. sv: De finna att köpa på discshop.se. De kostar dock lite mer än normalt eftersom de flesta är importerade, men det kan det vara värt. Ska försöka ta mig råd nån gång :)

    SvaraRadera
  2. sv: Jomenvisst är det svårt, men om man ser tillbaks så är det ganska mycket som har ändrats så det är inte omöjligt att det sker ännu fler och större förändringar. Jag är vänsterpartist :)

    SvaraRadera
  3. visst är han vacker? riktigt jävla het. trist att han blitt gammal.

    SvaraRadera
  4. sv:
    Gissa om jag är stolt? :-)
    Tro mig, chockladbollarna var VÄLDIGT goda!!!

    Häftiga bilder. :-)

    SvaraRadera