27 februari 2010

FREAKY FRIDAY

Jag började gårdagens amour de vin-hymn hemma hos Katia i Vasastan med Lisa och Karin. Supermys att få skvallra och skratta lite med tjejerna igen, var ju trots allt över en vecka sedan vi sågs sist.

Sedan var det meningen att jag skulle gått ut och ätit med (vad jag trodde) Costas, Annie och Emma men trots att jag fått i uppgift att vara vid Medis kl 20:15 eftersom ett bord var bokat på en tapasbar på Skånegatan så stod jag där själv och väntade i över en halvtimma utan att en viss person hörde ens hörde av sig. Som tur är kom finaste Emman så fort hon kunde och vi tog oss istället till greken Esperia på Sank Paulsgatan och käkade en härlig middag på tu man hand.

Restaurang Esperia



Efteråt tog vi oss till haket Högkvarteret på Söder, via en stadsdel i lönehelgs-kaos och snorhalka, för att möta upp PJ och gänget som firade Ellis födelsedag på stället, och det blev en väldigt trevlig kväll på ett för mig nytt, fantastiskt ställe. Högkvareteret kommer jag garanterat besöka många ggr framöver; underbar stämning, härliga och kreativa människor, fantastisk interiör och totalt annorlunda än alla andra ställen jag besökt i denna gudsförgätna stad.

Högkvarteret



There is hope - Thank god! :)


Nu är det lördag, PJ hade dragit til replokalen och jag sitter och dricker te och läser bloggar. Underbart att se att det finns så många härliga och driftiga tjejer där ute som inte tvekar att säga hur de vill ha det och kräva sin rätt. Superbt!


2 kommentarer:

  1. sv:
    Tack.
    Tycker jag är ganska personlig genom bloggen from time to time, även mina bra tankar har väl avspeglas.

    Kort på mig är det sämmre med kanske i bloggen men det har varit lite sånt också, mest för jag ofta står bakom kameran så klart ;)

    Kolla runt lite på bloggen så finner du säkert det du söker ;)

    Tack igen!

    SvaraRadera