13 september 2009

Sober COCKTAILS

I fredags sa vi på kontoret officiellt hejdå till Eleonora som har fått jobb på Warner Head Office i Burbank, California. Även om det inte innebär att vi inte kommer ses igen, så var det ett väldigt känslosamt avsked. Eleonora är en av dem som stått mig närmast på jobbet, som jag delat rum med hela tiden och en fantastisk och stark person som jag beundrar och det gick helte nkelt inte att hålla sig från att fälla en tår under avskedsfikat med talen.


Efter jobbet hade vi lite förfest med alkoholfria cocktails - jag, Kati, Shirin och Tessan.
Vi spelade "Vem Vill Bli Miljonär" på DVD, men fick fuska oss fram till 3 mille genom Google för att få se vad som hände (absolut ingenting = anti-klimax). Runt 22 tog vi oss till Jolly Roger som till en börjar var rätt dött men i sinom tid fylldes upp med bekanta ansiken.



Dock så var det en ganska ny upplevelse att vara ute på just klubb nykter. Jag har ju varit det några ggr tidigare, men den här gången var extra speciell - antagligen för att det var 100% ett självvalt sätt att bevisa något för mig själv. Och jag kan säga att gå ut på krogen varje helg, det kommer inte jag göra längre.

Det är trevligt att nån gång då och då gå ut och ha en helkväll med både förfest, krog, klubb och alkohol...men att ha det som någon weekly habit är inte min grej.
Jag tycker det är obehagligt att vara berusad, jag får ångest av bakfylla och jag har faktiskt inte lika kul då jag bara går ut som när jag t e x går nykter på en konsert eller tar en fika men en nära kompis eller går på bio eller går ut och käkar middag...
Att vara nykter bland en massa fylla människor är dessutom inget förut ett brutalt uppvaknande och som att stå som fröken på ett dagis.

Dessutom inser man hur trött man är efter veckans arbete och redan runt midnatt var jag redo för hemgång.
Jag och PJ möttes upp hemma hos mig och käkade natt-Billy's med cola och några avsnitt "Sopranos" innan vi sött somnade in.

Igår hade vi en härlig slapp-dag med english breakfast, "Sopranos", eftermiddags-nap och mys. Runt 16 återgick PJ till pluggandet och jag blev upphämtad av mamma & co för att åka till Liljeholmen och fira Jessicas 30-årsdag. Det blev en väldigt trevlig tillställning med god mat och gott sällskap till en överraskande nyhet:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar