30 september 2009

Harry Potterized

Den här lille magikern håller mig garanerat från normalt socialt liv just nu.



Jag önskar verkligen att dygnet hade fler timmar så man skulle ha tid med allt man skulle vilja och behöver göra. Träna t e x. Träffa polarna. Gå på bio. Tvätta. Men just nu verkar det omöjligt då det enda man pallar när man kommer hem är att slänga sig på sängen och avnjuta något skit på burken och somna med sminket på sniskan. Man ska inte klaga i dessa tider, men man känner sig lätt mörbultad.

Orkar knappt käka frulle eller fixa matlåda nuförtiden heller så blir onyttigt med ica-fralla eller croissant och java på morgonen och någon frys-prodd eller macka på lunchen. Har man 5 min över hinkar man i sig dyra (men o så goda) chai lattes från Espresso House innan man går tillbaka till multitaskandet.


Ikväll ska jag iaf försöka palla att laga en proper middag tills PJ kommer hem från extrajobbet, kanske kolla på flygbiljetter till NYC i februari och se några fler "Sopranos"-avsnitt. På lördag åker jag och PJ till Norrköping för att hälsa på hans familj och polare och vi stannar över natten också, så det vore schysst att hinna förbereda lite. Jag har beställt film att ta med mig som present till familjen så jag hoppas att de hinner levereras i tid - tycker det är god sed att ta med sig något när man hälsar på.

Det som gör att man orkar jobba såhär mycket är egentligen musiken som man samtidigt har dunkandes i lurarna. Jag fokuserar mycket lättare till musik, och får väldigt mycket mer gjort om jag får lyssna på något jag tycker om.
Här kommer några favoriter just nu:

CHIMAIRA - Worthless



ULTRAVOX - Dancing With Tears In My Eyes



MARK KNOPFLER - What It Is



THE PIPETTES - Your Kisses Are Wasted On Me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar